Prema podacima iz danas objavljenog Deloitteovog istraživanja "Javni sektor kreće naprijed: podizanje produktivnosti korištenjem mobilnih tehnologija", u Europi je produktivnost privatnog sektora gotovo tri puta nadjačala javni sektor u razdoblju od 1990. do 2000. godine.
Istodobno, prema istraživanju Organizacije za ekonomski napredak i suradnju (OECD), prosječni troškovi javnog sektora u 34 zemlje narasli su s 20,9 na 23,3 posto BDP-a.
Brzo usvajanje mobilnih tehnologija za privatni je sektor značilo velike pomake u učinkovitosti i produktivnosti, a i javni bi sektor mogao iskoristiti napredak na području mobilnih tehnologija i na temelju njega napraviti značajne pomake. Također, javni bi sektor mogao otići i korak dalje te u suradnji s građanima pristupiti redizajnu svojih poslovnih modela i građanima omogućio aktivno sudjelovanje u radu, navode iz Deloittea.
Kao primjere navode mobilne aplikacije u zdravstvu, aplikaciju "Choose Well" u Velikoj Britaniji koja građanima pruža informacije o širokoj lepezi medicinskih usluga, kao i sličnu aplikaciju u Australiji putem koje građani trenutno dobivaju informacije o najbližim bolnicama, broju pacijenata na listi čekanja, broju kreveta i procijenjenom vremenu čekanja pregleda, itd.
Kao primjer za povećanje produktivnosti iz Deloittea navode da je istraživanje pokazalo kako bi u SAD-u pristup mobilnim podacima mogao policijskim službenicima smanjiti radno vrijeme za 30 minuta i tako bi se moglo uštediti više od 50 milijuna sati, odnosno 1,3 milijarde dolara.
Velik broj aktualnih problema u javnom sektoru mogao bi biti riješen kada bi državne institucije, gradovi i lokalna uprava poslovne procese promatrale sa stajališta korisnika te ih poduprle i s korisnicima se povezale putem naprednih mobilnih tehnologija. Također, na taj bi način mogle stvoriti i interakciju s korisnicima kakva se do sada smatrala nemogućom. Mobilne tehnologije potencijalno mogu utjecati na smanjenje troškova, povećanje produktivnosti i pomoći javnom sektoru da prevlada trenutna ograničenja. Uzevši u obzir ICT kompetencije u Hrvatskoj to ne bi trebalo biti preteška zadaća kada bi se javni sektor odlučio za navedeni iskorak, komentirao je rezultate istraživanja viši menadžer u Deloitteovom odjelu poslovnog savjetovanja Ivica Perica.