Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić izvijestio je da HŽ Infrastruktura ove godine počinje ciklus od po 100 kilometra remonta pruge na godinu, a u sljedeće četiri godine planiraju se investicije u ukupnoj vrijednosti od 25 milijardi kuna i to većinom iz EU-ovih fondova.
Čim Hrvatska uđe u EU, HŽ Infrastruktura će aplicirati za sredstva iz Kohezijskog fonda i strukturnih fondova za prva tri projekta koji su spremni za izvođenje, a to su rekonstrukcija pruge Dugo Selo - Križevci te izgradnja dvaju novih pruga Podsused - Samobor i Gradec - Sveti Ivan Žabno, rekao je Peričić.
Kako se budu završavali projekti koji su sada u pripremi, od 2014. svi veći izvedbeni projekti bit će predloženi za financiranje kroz europske fondove iz kojih se očekuje izdvajanje oko milijardu eura godišnje za željeznicu, dodao je te procijenio da će 2015. godine hrvatske pruge biti veliko gradilište.
Željeznica, po Peričićevim riječima koje se prenose u priopćenju, uživa veliku podršku Vlade što dokazuje činjenica da je premijer na čelu samo jednog povjerenstva i to Povjerenstva za željeznice.
Čelnici INFRAKOS kazali su kako je ta tvrtka nastala 2011. godine podjelom Kosovskih željeznica na upravitelja infrastrukture i jednog operatora (TRAINKOS) te je organizirana u skladu s EU-ovim smjernicama.
Pred njima su, kako su naglasili, veliki planovi za obnovu infrastrukture te postoje studije opravdanosti ulaganja u mrežu i dogovaraju se prve mogućnosti financiranja projekata.
Predstavnici INFRAKOS-a zamolili su pomoć hrvatskih željezničara u procesu uključivanja INFRAKOS-a u međunarodne željezničke institucije te u području prenošenja znanja i najboljih praksi na pripremi i implementaciji projekata koji se financiraju iz EU-a, kaže se u priopćenju.