Istraživanje provedeno na uzorku od 1211 ispitanika pokazalo je i da 71 posto njih čini razne prometne prekršaje. Među sedam posto onih koji za sebe procjenjuju da su loši vozači polovica ih je imala prometnu nesreću.
Predstavljajući rezultate, Nenad Zuber iz HAK-a rekao je kako je svrha bila utvrditi navike vozača, provjeriti vode li računa o sigurnosti prije vožnje i tijekom nje te jesu li svjesni da svojim ponašanjem mogu povećati svoju i tuđu sigurnost.
U istraživanju je izdvojeno nekoliko opasnih čimbenika, poput konzumacije hrane i pića, pušenja i umora, te zakonskom zabranjenih radnji, poput telefoniranja, slanja sms-poruka i vožnje pod utjecajem alkohola, koje ometaju vozača i mogu uzrokovati ozbiljne posljedice.
Po rezultatima istraživanja, vidljiva je razlika u tome kakvu sliku vozači imaju o sebi i kakvo je njihovo ponašanje u prometu, rekao je Zuber.
Istraživanje je pokazalo da više od dvije trećine vozača (71 posto) katkad ili često voze umorni, a 73 posto ih tijekom vožnje katkad pije.
Oko 63 posto anketiranih vozača jede dok vozi, 23 posto ih puši, a 21 posto katkad vozi pod utjecajem alkohola, upozorio je.
Čak 81 posto anketiranih vozača odgovorilo je da tijekom vožnje razgovara mobitelom, a među njima 25 posto to čini redovito ili često.
Među anketiranima koji sebe procjenjuju dobrim vozačima njih 54,6 posto ne poštuje prometne znakove, a nešto je više takvih (61 posto) među onima koji sebe procjenjuju lošim vozačima.
Kako tvrdi Zuber, sudionici ankete svjesni su da su odgovorno ponašanje i kultura povezani s opasnostima u prometu, to jest prometnim prekršajima i nesrećama.
Na ta su stajališta vjerojatno utjecale, rekao je Zuber, represivne i preventivne mjere. No, dodao je, u više odgovora pokazalo se da naši vozači ta stajališta nisu usvojili jer sebe i dalje smatraju dobrim i odgovornim vozačima iako je istraživanje potvrdilo da čine rizične i visokorizične protupropisne radnje.
Više od tri četvrtine ispitanika (80 posto) smatra kako je dobro imati dodatna osiguravateljska pokrića u slučaju nesreće, pet posto smatra kako to nije dobro, a preostalih 15 posto odgovorilo je kako ne zna. Na pitanje o tome ugovaraju li dodatnu policu osiguranja od nesreće, 47 posto vozača odgovorilo je kako ugovara, a 39 posto je ne ugovara, rekao je Zuber.
HAK je danas predstavio i projekt "Zonu", pokrenut u suradnji s Euroherc osiguranjem i Jadranskim osiguranjem - novi proizvod pomoći na cesti u slučaju nesreće ili kvara te dodatnog osiguranja vozača, suputnika i vozila.