U javnost je tek tijekom dana procurila informacija da BH Airlines ne leti još od prošlog tjedna, a tvrka je pokušala pojasniti kako je razlog kvar na jedinom zrakoplovu koji je trenutačno u funkciji.
Naknadno je međutim pojašnjeno kako su razlozi financijske prirode, a dugovi koji su postali problem nastali su u vrijeme kada je BH Airlinesom upravljao Turkish Airlines koji je ranije bio vlasnikom 49 posto udjela u bosanskohercegovačkom zračnom prijevozniku.
Turkish se prošle godine povukao iz upravljanja BH Airlinesom, no ostavio je nagomilane dugove koji su sada došli na naplatu.
Zbog toga je pokušao intervenitrati i federalni ministar prometa Enver Bijedić, koji je pregovarao s predsjednikom uprave Hypo banke Alexanderom Pickom.
Federalna vlada, koja je vlasnik 51 posto udjela u BH Airlinesu, krivi i Hypo banku tvrdeći kako je ona svoja dugovanja mogla namiriti iz namjenskih depozita s računa BH Airlinesa, no ipak se odlučila na "radikalne mjere" koje su dovele do štete i za BH Airlines i za federalni proračun.
Federalna vlada tvrdi kako poduzima sve za spas BH Airlinesa od stečaja koji mu prijeti.
Vlada FBiH prošle je godine raspisala natječaj za prodaju 49 posto vlasničkog udjela u BH Airlinesu, no unatoč načelnom zanimanju nekih malo poznatih tvrtki nema naznaka da bi uskoro mogao biti sklopljen kupoprodajni ugovor.
BH Airlines trenutano raspolaže s dva manja zrakoplova tipa ATR od kojih je jedan već mjesecima na generalnom remontu, a drugi koji je trenutačno također prizemljen zbog manjeg kvara održava tek nekoliko linija od kojih je najvažnija ona prema Istanbulu.
On BH Airlinesu osigurava i najveću financijsku dobit, no od kraja veljače ugrožava je niskotarifni turski prijevoznik Pegasus Airlines koji je ušao i na tržište BiH te je ponudio niže cijene za letove od Sarajeva prema Istanbulu.