Pritom se ukazuje na četiri razloga zbog kojih je potrebno izmijeniti i dopuniti Zakon o Hrvatskoj narodnoj banci.
To su postupanja sukladno Izvješću Europske središnje banke pod nazivom Accession Country Report 2012 Croatia i vođenim pregovorima u cilju jasnog razgraničenja ovlasti Hrvatske narodne banke i Europske središnje banke, posebno nakon uvođenje eura kao službene novčane jedinice Republike Hrvatske.
Potom usklađivanja s Ugovorom o funkcioniranju Europske unije i Statutom Europskog sustava središnjih banaka (ESSB) i Europske središnje banke (ESB); omogućavanje provedbe odgovarajuće Uredbe Vijeća (EZ) iz lipnja 2001. godine o propisivanju mjera potrebnih za zaštitu eura od krivotvorenja, te poboljšanja određenih područja važećeg Zakona koja su se u dosadašnjoj praksi pokazala manjkavima te usklađivanja sa Zakonom o elektroničkom novcu.
Tako se predloženim izmjenama regulira da je, sukladno članku 30. Statuta ESSB-a i ESB-a , HNB dužan ESB-u prenijeti dio međunarodnih pričuva zatečenih u bilanci Hrvatske narodne banke na dan uvođenja eura kao službene novčane jedinice Republike Hrvatske, a s tim su povezane i promjene odredbi vezanih za upravljanje imovinom.
Predložena je i odredba po kojoj HNB u upravljanju međunarodnim pričuvama može sklapati ugovore i druge pravne poslove s drugim, u zakonu navedenim osobama, samo pod uvjetom da su njihove obveze dvije međunarodno priznate rejting agencije ocijenile investicijskim rejtingom, a HNB će odlukom odrediti koji bi to najniži investicijski rejting bio, predviđaju predložene izmjene.
Izmjenama se propisuje i da će HNB, ne dovodeći u pitanje ostvarivanje cilja (održavanje stabilnosti cijena), podupirati opću gospodarsku politiku EU podupirući ciljeve Europske unije sukladno članku 3. Ugovora o EU, te da HNB djeluje u skladu s načelom otvorenog tržišnog gospodarstva, slobodne konkurencije, dajući prednost učinkovitoj raspodjeli sredstava, a u skladu s načelima iz članka 119. Ugovora o funkcioniranju EU.
Također se navodi da se prijedlozi zakona i drugih propisa koji se odnose na područje iz nadležnosti ESB-a dostavljaju na mišljenje ESB-a te da prijedloge tih zakona i drugih propisa Vlada RH dostavlja radi obaviještenosti HNB-u.
Predložene izmjene razrađuju i odredbe o tajnosti podatka, dostavi povjerljivih podataka, ovlasti HNB-a vezano za krivotvorenje i distribuciju novčanica i kovanica eura, dopunjuju odredbe o zabrani kreditiranja javnog sektora, itd.
U Zakon se uvodi i odredba da će, u slučaju nastanka nekog od zakonskih razloga za razrješenje guvernera hrvatske središnje banke, smrti, privremene bolesti ili odsutnosti odnosno isteka mandata guvernera, sve njegove dužnosti i ovlasti preuzeti zamjenik guvernera do povratka guvernera odnosno do imenovanja novog guvernera.
Predložena je i odredba po kojoj u slučaju hitne, nepredviđene i privremene potrebe za likvidnošću kreditne institucije, HNB može odobriti solventnoj kreditnoj instituciji kratkoročni kredit uz uvjet da je taj kredit osiguran odgovarajućim instrumentima osiguranja.