"Radi se o kompleksnom aranžmanu koji je podrazumijevao kontakte s tri leasing kuće, provedbu javnog nadmetanja", rekao je Čović odgovaraju na pitanje gradske zatupnice Danire Bilić (HDZ) o prodaji i najmu Holdingovih tramvaja i autobusa te kako to da se predmeti leasinga prije roka otkupljuju da bi se uzeo novi leasing.
Čović je napomenuo da u vrijeme kad su nabavljali vozila proračun bio 7,5 milijardi kuna te da je situacija sad drugačija i "cilj od 6,5 milijardi kuna je teško dosegnuti".
"Ove godine smo za ZET tražili 800 milijuna kuna i na taj način bismo mogli normalno financirati obveze prema leasing kućama, ali nam je odobrena subvencija od 608 milijuna kuna. Našim vjerovnicima nije bitno tko je kriv, i zašto mi nemamo sredstava. Sredstva nedostaju i nije moguće normalno izvršavati obveze", upozorio je.
Smatra da dvije milijarde kuna koje su uložene u jedno stambeno naselje, mogle unaprijediti opremljenost komunalnih poduzeća i podići razinu kvalitete Holdinga.
Rekao je da se povratnim leasingom tramvaja rješava problem trenutnog otkupa svih autobusa. "Trenutno bismo kupili sve autobuse i oni bi postali naše vlasništvo i ne bi bilo leasinga autobusa", dodao je.
Gradonačelnik Bandić, koji je već ranije najavio da se neće složiti s odlukom o prodaji i povratnom najmu tramvaja, Čoviću je predbacio što već godinu dana ne dopušta ulazak neovisne revizije u Holding.
"Kolege iz Holdinga misle da to treba biti kasica prasica, a kad ja tražim reviziju onda ne daju da se uđe u njih", rekao je Bandić.
Prema prijedlogu, koji ipak danas nije uvršten na dnevni red, 44 niskopodna tramvaja bi se prodala leasing kućama, a potom ponovno od istih uzela u najam, a dobivenim novcem bi se otkupilo 214 autobusa koji se nalaze u operativnom leasingu, platio dio održavanja do 2017. i refinancirao trenutni dug po operativnom najmu tih autobusa.