Povjerenik će, po tom prijedlogu, imati žalbenu, savjetodavnu, nadzornu i inspekcijsku te prekršajnu funkciju.
Riječ je o zakonu važnom za slobodu informiranja koji bi trebao spriječiti tijela javne vlasti da građanima taje informacije koje ne bi smjele biti nedostupne.
Predloženim zakonom se jasnije definiran pojam tijela javne vlasti, u koja spadaju državna tijela, tijela državne uprave, tijela jedinica lokalne i područne samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima i druge osobe na koje su prenesene javne ovlasti, pravne osobe čiji je osnivač država ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne i druge osobe koje obavljaju javnu službu, pravne osobe koje se u cijelosti financiraju iz državnog proračuna ili proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te trgovačka društva u kojima država ili lokalna samouprava imaju zasebno ili zajedno većinsko vlasništvo.
Naglašava se važnost proaktivne objave podataka, a znatno je proširena lista informacija koje su tijela javne vlasti dužna objaviti.
U konačnom je tekstu određena i mogućnost potpunog provođenja testa razmjernosti i javnog interesa u svim slučajevima u kojima je propisano da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informacijama.
Sabor bi trebao raspraviti i konačni tekst zakona o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, po kojemu će se skratiti rokovi za prikupljanje donacija za izborne kampanje.
Donacije su se do sada mogle prikupljati do 30 dana nakon završetka kampanje, a sada bi se mogle prikupljati samo do izbora.
Po tom zakonskom prijedlogu, donacije koje im prispiju nakon izbora kandidati će morati vratiti donatorima, a ako povrat nije moguć ili se radi o donaciji iz nedopuštenog izvora, uplatiti u državni proračun.
Predloženi su i viši limiti za troškove kampanje za lokalne izbore pa će kandidati za gradonačelnika Zagreba, umjesto 500 tisuća, za kampanju moći potrošiti milijun kuna, dok će kandidati na izborima za župana i gradonačelnika velikog grada moći potrošiti 600 tisuća kuna.
Određeno je i da kandidati koji ulaze u drugi izborni krug mogu potrošiti najviše 20 posto iznad tih limita.
Vlada nije prihvatila prijedlog nekolicine klubova iz rasprave u prvom čitanju da se, umjesto otvaranja posebnog žiroračuna za kampanju svake liste, utvrdi obveza stranke da račun vodi na razini županije, a da za liste na općinskoj razini podnosi izvješća.