Odabrani su domovi u kojima se nalazi najveći broj djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi (njih petstotinjak) s ciljem da se akcija iduće godine proširi i na druge domove, priopćeno je danas iz Mercatora.
"5 na dan" (5 a day) je međunarodna inicijativa kojom se ističe važnost dnevne konzumacije voća i povrća čime se utječe na opće zdravlje organizma te se smanjuje rizik od teških bolesti. Akcija se provodi kroz mjesece u kojima opada konzumacija zdravih namirnica, a u Hrvatskoj ju provodi Mercator.
Pomoćnica ministrice za socijalnu politiku i mlade Jasna Ćurković Kelava i predsjednik Uprave Mercatora Samo Gorjup, na konferenciji za medije izvijestili su o podatcima (iz 2010. i 2011.) koji prikazuju zabrinjavajuće stanje u Hrvatskoj prema kojem 66 posto učenika ne jede voće, a 76 posto ne jede povrće svaki dan dok bi pravilna i uravnotežena prehrana trebala uključivati svakodnevnu konzumaciju najmanje tri porcije povrća i dvije porcije voća.
Istraživanje koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo proveo za Svjetsku zdravstvenu organizaciju pokazuje da smo po članu kućanstva u 2011. od povrća najviše konzumirali krumpire i to gotovo 40 kilograma dok smo od voća najviše konzumirali jabuke – 14,3 kilograma.
Paralelno s donacijom dječjim domovima, Mercator uz pomoć Ministarstva socijalne politike i mladih i Centara za socijalnu skrb osigurava i prehrambene pakete za 90 socijalno ugroženih obitelji, ove godine na području Slavonskog Broda, Karlovca i Zagreba. U akciju su se uključili i brojni Mercatorovi dobavljači.