U studiji dvaju njemačkih sveučilišta proučen je Facebook, najveća društvena mreža na svijetu, s više od milijardu korisnika i otkriveno je da je on dosad neviđena platforma za socijalnu usporedbu.
Istraživači kažu kako se nakon posjeta FB-u trećina ljudi osjeća lošije, nezadovoljno vlastitim životom. Najgore se osjećaju oni koji samo gledaju, a ništa ne objavljuju.
"Iznenadili smo se kad smo vidjeli koliko ljudi ima negativne osjećaje u odnosu na Facebook. Zavidni su, osjećaju usamljenost, frustraciju ili ljutnju", kaže Hanna Krasnova, istraživačica s Instituta za informativne sustave na berlinskome Humboldtovu sveučilištu.
"Naša promatranja pokazala su da će neki od tih ljudi otići s Facebooka, ili će barem smanjiti posjete FB-u", kaže Krasnova.
Stručnjaci s Humboldtova sveučilišta i s tehničkog sveučilišta u Darmstadtu kažu kako su slike s odmora najveći razlog frustracija: više od polovine slučajeva zavisti potaknule su slike s praznika.
Socijalna interakcija drugi je razlog zavisti jer korisnici uspoređuju broj rođendanskih čestitki koje su dobili s onima koje su upućene njihovim FB-prijateljima, kao i broj 'lajkova' i komentara na slike i postove.
"Pasivno praćenje izaziva osjećaj zavisti: korisnici uglavnom zavide na sreći drugih, na načinu kako drugi ljetuju i druže se", kažu istraživači u izvještaju "Zavist na Facebooku: Skrivena prijetnja zadovoljstvu korisnika", objavljenom u utorak.