Projekte su predstavili riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak i predsjednik Uprave Luke Vedran Devčić, članovi koordinacijskog tijela, uspostavljenog 2003. Obersnel je rekao da su se, uvažavajući promjene na čelu Lučke uprave i Luke, odlučili aktualizirati ulogu tog tijela u dijelu luke koji nije u komercijalnoj funkciji kako bi se ta područja prilagodila aktivnostima u središtu Rijeke, povećala kvaliteta života i osmislili novi sadržaji.
Mezak je kazao da se planira prostor luke, od zgrade Lučke uprave do putničkog terminala, izmijeniti i drugačije povezeti te da će prve promjene biti već u proljeće ili ljeto sljedeće godine.
Za lučka područja Porto Baroš i Delta u prvoj polovici sljedeće godine bit će raspisan natječaj za koncesiju.
Na područje korijena lukobrana nastojat će se uvesti nove korisnike, koji bi ga oživjeli, primjerice, ugostiteljske i servisne djelatnosti.
Brod-spomenik "Uragan", koji je izložen uz upravnu zgradu, premjestit će se na korijen lukobrana, gdje će biti dostupniji za razgledavanje.
Dodao je da se radovi na proširenju kapaciteta kontejnerskog terminala Brajdica odvijaju prema planu i da će biti završeni u ožujku 2013.
Ulazno-izlazna zgrada na terminalu Brajdica je dovršena, a do Božića se očekuje uporabna dozvola.
U travnju sljedeće godine očekuje se dolazak broda s opremom i dva nova kontejnerska mosta za Brajdicu, pa će se prvi teret na novom obalnom rubu iskrcavati u lipnju 2013.
Radovi na izgradnji terminala na Zagrebačkoj obali trebali bi biti gotovi do kraja 2016., a u tijeku je izrada projekta.
Devčić je naveo da će stare obalne dizalice biti demontirane te će se, nakon obnove, ponovno postaviti na riječki lukobran, kao izlošci industrijske kulturne baštine.
Gradonačelnik Obersnel napomenuo je da su se pojavile netočne infomacije u vezi s ulaganjima, odnosno da će ulaganja u terminale na Brajdici i Zagrebačkoj obali stajati ukupno oko 155 milijuna eura, a da se "neki zanašaju činjenicom da se za taj novac mogao izgraditi kontejnerski terminal na Krku".
Istaknuo je da bi samo prva faza izgradnje terminala na Krku stajala oko 400 milijuna eura, a da bi ostala ulaganja u novi most, željezničku mrežu i ceste stajala još nekoliko milijarda kuna te da trebamo biti svjesni vremena u kojem živimo.
S ovim konceptom razvoja Brajdice i Zagrebačke obale bit će zadovoljene potrebe za transport za sljedećih pet do 10 godina, rekao je.