Tanker Ob River isplovio je iz Norveške u studenome i plovi sjeverno od Rusije na putu za Japan.
Posebno opremljen tanker trebao bi doputovati u Japan početkom prosinca i tako uštedjeti 20 dana puta u odnosu na redovnu rutu.
Vlasnici tankera navode da je tranzit preko Arktika isplativ zbog promjena klimatskih uvjeta i promjenjivog plinskog tržišta.
Tanker Ob River s ojačanim trupom izgrađen je 2007. godine. Brod može prevoziti do 150.000 kubičnih metara plina. Napunjen je ukapljenim plinom u Hammerfestu na sjeveru Norveške 7. studenoga i krenuo je preko Barentsovog mora. Tijekom većeg dijela plovidbe pratit će ga ruski ledolomac na nuklearni pogon.
Brod s posadom od 40 članova unajmio je ruski Gazprom od grčkih vlasnika, tvrtke Dynagas. Tanker se pripremao za ovo putovanje više od godinu dana.
"To je izuzetno zanimljiva avantura. Ljudi s broda mogu vidjeti polarne medvjede. Dugo smo ovo planirali i sve je prošlo dobro", izjavio je Toni Lauritzen, komercijalni direktor Dynagasa za BBC News.
Lauritzen je rekao da je ključni čimbenik u odluci da se koristi sjeverni pomorski put nedavno znanstveno izvješće o rekordnom topljenju leda na Arktiku. To skraćuje putovanje broda za 40 posto, kao i količinu potrošenog goriva, prenosi BBC.
Drugi razlog za korištenje ove rute je pojava američkog plina iz škriljaca na tržištu, što je smanjilo potrebe za uvoz plina u tu zemlju.
U međuvremenu je u Japanu porastao interes za alternativne izvore energije, posebice plin, nakon katastrofe u nuklearnoj elektrani Fukushima.