FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

S dolaskom prosinca oslabilo povjerenja potrošača u Njemačkoj

NUERNBERG, 26. studenog 2012. (Hina/Reuters) - Optimizam među njemačkim potrošačima blago je oslabio na pragu posljednjeg mjeseca u godini zbog brige u vezi s dužničkom krizom u eurozoni i globalnog gospodarskog rasta, pokazalo je najnovije izvješće tvrtke GfK.

Indeks očekivanja potrošača za prosinac, dobiven temeljem ispitivanja koje je provela jedna od vodećih globalnih tvrtki za istraživanje tržišta među približno 2.000 Nijemaca, spustio se tako na 5,9 bodova. Ujedno je revidirana njegova vrijednost za studeni, na 6,1 bod.

Najnovije istraživanje pokazalo je prigušenu spremnost Nijemaca da posegnu u lisnice i slabija očekivanja u vezi primanja u budućnosti u usporedbi s prethodnim mjesecom.

Odgovarajući indeks spremnosti na potrošnju u studenome je iznosio 29,4 boda, spustivši se s 33,9 bodova u listopadu, dok je indeks očekivanja vezanih uz dohodak smanjen s listopadskih 29,9 bodova na 17,8 bodova. Unatoč padu, drže se na visokim razinama zahvaljujući snažnom tržištu rada.

Ekonomisti sve veće nade polažu u osobnu potrošnju, koja čini 60 posto bruto domaćeg proizvoda, budući da njemački izvoz na ključna tržišta u eurozoni slabi zbog dugotrajne dužničke krize.

"Podaci za prosinac svjedoče o zaustavljanju trenda jačanja povjerenja potrošača. Unatoč blagom slabljenju, njihove vrijednosti su zadovoljavajuće. Osobna potrošnja će stoga igrati povjerenu joj ulogu važne podrške njemačkom gospodarstvu", kaže se u izvješću GfK-a.

U GfK-u ujedno napominju kako promatrano iz kuta potrošača nije porasla opasnost od recesije.

"Iako iz gospodarstva ne stižu ohrabrujući signali, sa stajališta potrošača opasnosti od recesije nisu se povećale", stoji u GfK-ovu izvješću.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙