Ta je predstava praizvedena na otvorenoj pozornici splitskog Sustipana na ovogodišnjem Splitskom ljetu.
"Neostvarene susrete" režirala je i koreografirala Ljiljana Gvozdanović na glazbeni kolaž iz djela Petra Iljiča Čajkovskog, dok je režiju i koreografiju "Čudesnog mandarina" Bele Bartoka potpisao Milko Šparemblek.
Neoklasična baletna fantazija "Neostvareni susreti" inspirirana je obimnom korespondencijom između skladatelja Čajkovskog i njegove bogate poštovateljice i pokroviteljice Nadežde von Meck, čiji je tajnoviti odnos trajao četrnaest godina, a da se nikad nisu susreli. Upravo ta "udaljena bliskost" omogućila im je da jedno drugome povjeravaju najintimnija duševna stanja, ali i vlastite poglede na ljude, događaje, glazbu, umjetnost i život.
Ulogu Čajkovskog tumači Artjom Žusov, a Nadežde von Meck Elena Nikolaeva. Izbor iz djela Čajkovskog potpisuju Zlatko Mađar i Ljiljana Gvozdenović.
Kostimografkinja je Ika Škomrlj, a izvedba kostima rad je Dženise Pecotić. Scenograf predstave je Nenad Fabijanić, a svjetla je oblikovao Miljenko Bengez.
"Čudesni mandarin" mađarskog skladatelja Béle Bartóka i libretista Melchiora Lengyela jedno je od najcjenjenijih i najzagonetnijih glazbeno-baletnih ostvarenja dvadesetog stoljeća, a na splitsku pozornicu dolazi u inscenaciji doajena i velikana hrvatske plesne scene, Milka Šparembleka. Sadržaj "Čudesnog mandarina" svojevrsna je obrada istočnjačke priče o čovjekovu odnosu prema dobru i zlu. Simbol postojanosti i pravde, željan dobra a otporan i neosjetljiv na sva zla ljudske prirode, glavni junak paradoksalno propada tek u trenutku kad ostvari svoju ljubav.
Milko Šparemblek ovom se ekspresionističkom djelu vraćao mnogo puta u karijeri, otkrivajući, kako je naglasio, stalno nove interpretativne mogućnosti. "Ovo je kontroverzno djelo žudnje, čežnje i želje. Žudjeti za nečim i biti spreman umrijeti za to, o tome se radi u "Čudesnom mandarinu". Balet splitskog HNK-a danas je pravi brand, s odličnim plesačima je bio užitak raditi. Postavlja se pitanje na koji način tu kvalitetu i prepoznatljivost sačuvati i u budućnosti", poručio je Šparemblek.
U glavnim ulogama pojavljuju se solisti splitskog Baleta Irina Čaban u ulozi Djevojke, te Shunsuke Amma koji tumači ulogu Mandarina. Scenograf je, kao i u Neobičnim susretima, Nenad Fabijanić, dok je kostimografkinja Dženisa Pecotić. Oblikovatelj svjetla je Miljenko Bengez.