Također od ministarstva pomorstva traže raspisivanje javnog natječaja za koncesiju koji će biti transparentan te da se ona dodjeli nekoj uglednoj tvrtki koja može pokrenuti proizvodnju, zaposliti bivše radnike i isplatiti im sve zaostale plaće.
Nauta Lamjana iz Kali na otoku Ugljanu već je gotovo godinu dana u stečaju. Prije otvaranja stečaja u brodogradilištu sa 120 godina dugom tradicijom, radilo je 80 radnika. Svatko od njih potražuje između 70.000 i 100.000 kuna na račun neisplaćenih plaća i otpremnina.
Dok druge tvrtke u stečaju rade, a njihovi radnici dobivaju plaće poput Jadrankamena i Dalmacijavina, u Zadru je to nemoguće, istaknuo je sindikalni predstavnik radnika Mario Košta.
"Ista država, isti stečajni zakon, samo je drugi Trgovački sud. Ono što je u Splitu najnormalnije, to je u Zadru praktički neizvedivo. Ovo je 'likvidacijski sud', jer ne znam da se ikada dogodilo da je na Trgovačkom sudu u Zadru neka tvrtka oživila u stečajnom postupku", rekao je Košta.
Ako se uskoro ne riješi problem Nauta Lamjane, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević najavio nove prosvjede.
"Okupit ćemo sve radnike iz tvrtki industrijske proizvodnje, koje su u stečaju i koje su na putu da propadnu ili da ih se pokloni hoštaplerima, naći ćemo se ispred Trgovačkog suda i krenuti prema zgradi županije gdje ćemo također iskazati nezadovoljstvo", dodao je Dragičević.
Svi uvjeti za pokretanje proizvodnje postoje. To je bio prioritet i za Vladu i za ministarstvo pomorstva, no od toga i dalje ništa, rekao je pravni zastupnik SSSH Vedran Uranija.
"Po svemu sudeći, koncesiju na pomorskom dobru u brodogradilištu dobit će tvrtka M-inženjering koju je predložila skupština vjerovnika, a u kojoj i dalje glavnu riječ vode bivši vlasnici. Ta tvrtka, ima jednog zaposlenog i 300 kuna na računu. Takva tvrtka ne može pokrenuti proizvodnju", ustvrdio je Uranija.
(Hina) xbarn yds