Podsjetio je na osnovne odrednice politike koalicijske vlade - odgovornost prema trošenju proračunskog novca, koji se, kako je rekao, više ne smije trošiti neodgovorno, zatim pokušaj da se zaštite najugroženiji slojevi društva - umirovljenici kroz indeksaciju mirovina, a mladi kroz niz mjera poput odluke o subvencioniranju prijevoza srednjoškolaca sa 75 posto.
"To je izravan doprinos stotinama tisuća obitelji koje svake godine šalju djecu u srednje škole. Radi se o velikom teretu, naročito ako imate dvoje (srednjoškolske) djece, a bitno je da ta djeca ne izgube priliku kvalificirati se za ono čemu težimo – više i visoko obrazovanje", poručio je Čačić podsjetivši da je Hrvatska trenutačno ispod europskog standarda te da je stoga vlada i uvela besplatno visoko školstvo za redovite studente.
"Te ključne socijalne mjere nisu dugoročno rješenje ako nisu praćene snažnim gospodarskim rastom. Za to su potrebni izvori, a u zemlji s poteškoćama poput Hrvatske, nužno je prepoznati prostor za mogućnost realizacije tog rasta", istaknuo je Čačić, navodi se u priopćenju.
"Prva faza je stabilizacija gospodarskih tokova, a potom početak ciklusa rasta s 2013. godinom. Ključnu ulogu u toj priči imaju investicije", rekao je Čačić. Naglasio je da je za realizaciju najvećih potrebno najviše pripreme i projektiranja, za njihovo ostvarenje najduži rokovi i traženje financijskih sredstava kojih na hrvatskom tržištu nema. Taj proces je u tijeku vrlo intenzivno, rekao je Čačić.
Podsjetio je da je Vlada, uz to, u odnosu na prošlu godinu program realizacije investicija javnih tvrtki povećala za 50 posto i sada čini jak pritisak kako bi se taj cilj i ostvario. Trajno rješenje traži se i u privatnom kapitalu i to ne samo u velikim, nego i u malim projektima, dodao je.
Sudionike seminara najviše su zanimale investicije koje se dotiču lokalne i regionalne samouprave, poput ulaganja u elektrodistribuciju, opskrbu vodom i lokalne ceste te projekt javno-privatnog partnerstva u školstvu, zdravstvu, pravosuđu i kulturi, koji su na državnoj razini već prepoznali u Varaždinskoj, Međimurskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, stoji u priopćenju.
"Važno je da se da se primjerice škole, kao projekt u kojem je teret lokalne samouprave minimalan, prepozna kao nešto što direktno doprinosi kvaliteti života u cjelini, jer prelazak na jednosmjensku nastavu znači da će prostori škola u drugoj smjeni biti korišteni kao centri izvrsnosti te sportskih i kulturnih aktivnosti", rekao je Čačić.