Ministar turizma Veljko Ostojić naglasio je kako je konkurentnost turizma u fokusu interesa Vlade i resornog ministarstva.
Posebno je istaknuo odluku o diferenciranoj stopi PDV-a u turizmu s primjenom od 1. siječnja iduće godine, očekujući da će se u hrvatskom turizmu dogoditi efekti koji su se dogodili i drugim zemljama koje su to učinile poput Njemačke, Francuske i Švedske, u kojima je došlo do općeg spuštanja razine cijena, do novih investicija, a samim time i do povećanja zaposlenosti.
Po njegovim riječima od iznimne je važnosti osiguranje kvalitetnih izvora financiranja poput nove linije kreditiranja koju je Hrvatska banka za obnovu i razvitak od veljače ove godine uvela za turistički sektor, te je do sada odobreno više od 450 milijuna kuna i u tijeku je obrada novih zahtjeva.
Od iznimne je važnosti, napominje Ostojić, i komuniciranje s tržištem tako da će se za razliku od prethodnih godina već tijekom ovog mjeseca usvojiti krovni marketing plan hrvatskog turizma za iduću godinu.
Investicije su u fokusu interesa pa ćemo tako u suradnji s ostalim ministarstvima raditi na izmjeni zakonodavnog okvira za investicije, koji je sada nedovoljno atraktivan, poručio je Ostojić dodavši kako se radi na izmjeni zakona o poticaju ulaganja, o gradnji, o investicijama u golfu, o turističkom zemljištu.
Ministrica kulture Andrea Zlatar Violić kazala je kako je zaštita kulturne baštine prioritet njenog ministarstva.
"Struku konzervatora treba poštivati, ali treba voditi brigu da razvojni projekti ne budu time opeterećeni nego da kultura bude dodana vrijednost projektima koji se razvijaju u lokalnim sredinama", naglasila je ministrica Zlatar Violić.
Kako se čulo tijekom rasprave, u kojoj su sudjelovali i ministri graditeljstva i prostornog uređenja Ivan Vrdoljak te pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, kao i vodeći ljudi istarskih hotelijerskih kuća, uloga turizma u gospodarskom razvoju ovisi o vrsti turizma koja se nastoji razviti te o strukturi nacionalnog i regionalnog gospodarstva u koje je uključen.
Po riječima Nevena Ivandića iz Instituta za turizam hrvatski turizam može biti konkurentan ukoliko dođe do pokretanja investicije, poticanja poduzetništva te do boljeg korištenja zapuštene neiskorištene državne imovine.