Šprem je istaknuo da se samo rijetki autoklubovi u Europskoj uniji mogu pohvaliti duljom tradicijom od HAK-a, a to ne bi bilo moguće bez velikog doprinosa njegovih djelatnika i brojnih volontera. Podsjetio je na stvaranje HAK-a u samostalnoj Hrvatskoj 1991. godine u Puli i donošenje zakona 1993. te nastojanja na očuvanju HAK-a unatoč pokušajima da ga se sruši.
HAK je interesna, nestranačka, nevladina udruga građana i to je jamstvo njezina opstanka. HAK je udruga svojih članova, vozača i drugih sudionika u prometu, značajan je za sigurnost u prometu i skrbi za nju i potrebno je ojačati njegovu ulogu u povećanju te sigurnosti, istaknuo je Šprem.
HAK ne smije gubiti poslove, ne bi trebao voditi sporove sa svojim djelatnicima i gubiti članstvo, jer ima kapacitete da taj broj i poveća. Starenjem voznog parka, u nemogućnosti nabavke novih zbog ekonomske krize i recesije, HAK-ova uloga bit će još značajnija, naglasio je Šprem.
Predsjednik HAK-a Slavko Tušek istaknuo je da je temeljna zadaća HAK-a, po uzoru na moderne autkolubove, zaštita interesa vozača u cestovnom prometu u suradnji s nadležnim institucijama. Podsjetio je da je 1. lipnja 1906. osnovan automobilistički klub u Zagrebu, preteča današnjeg HAK-a.
Povijest HAK-a vezana je uz razvoj automobila koji je osim mnogih prednosti donio i neke neželjene posljedice i HAK stalno radi na njihovu otklanjanju, pa tako i smanjenju broju poginulih u prometu u ovom desetljeću za 50 posto, istaknuo je Tušek.