FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Makroekonomija: očekuje se pad potrošnje drugi mjesec zaredom

ZAGREB, 5. lipnja 2012. (Hina) - Državni zavod za statistiku objavit će danas prvu procjenu prometa u trgovini na malo u travnju, a očekuje se njezin pad drugi mjesec zaredom, i to veći nego u ožujku.

Pet makroekonomista, koji su sudjelovali u anketi Hine, u prosjeku očekuje pad potrošnje u travnju u odnosu na isti mjesec prošle godine za 1,9 posto. Pritom samo jedan očekuje stagnaciju potrošnje, dok svi ostali očekuju pad u rasponu od 1,5 do 3,5 posto.

Bio bi to veći pad nego u ožujku, kada je promet u trgovini na malo oslabio 1,1 posto.

U prva dva mjeseca ove godine potrošnja je porasla između 1,1 i 1,9 posto, jer su se građani i poduzeća odlučili na kupnju prije povećanja PDV-a u ožujku s 23 na 25 posto.

Unatoč padu u ožujku, ukupno je u prvom tromjesečju promet u trgovini na malo ojačao oko 0,5 posto, što je ublažilo pad gospodarske aktivnosti u tom razdoblju.

No, nakon što je bruto domaći proizvod u prvom kvartalu skliznuo za 1,3 posto, manje nego što se procjenjivalo, prvi podaci iz travnja najavljuju oštriji pad gospodarstva u drugom tromjesečju.

Prošloga je tjedna objavljeno da je industrijska proizvodnja u travnju potonula za 9,4, a izvoz za više od 20 posto. Oštriji pad prometa u trgovini na malo u travnju predstavljao bi još jednu naznaku oštrijeg pada gospodarske aktivnosti.

A pad potrošnje očekuje se zbog slabosti tržišta rada, stagnacije plaća i nejake potražnje za kreditima.

„Niža zaposlenost, ubrzavanje rasta potrošačkih cijena te niska potražnja za kreditima od strane kućanstava najavljuju nižu potrošnju“, navodi jedan od makroekonomista u anketi Hine.

Moguća su i pozitivna iznenađenja, u slučaju veće potrošnje turista.

„Domaća potražnja nema osnove za rast i oporavak jer je opterećena smanjenjem realnog raspoloživog dohotka. Ipak, ne isključujemo ni manju stopu pada prometa u trgovini na malo, budući da bi travanj trebao potvrditi dobre predsezonske turističke rezultate, što bi umanjilo negativne efekte domaće potražnje“, zaključuje jedan od makroekonomista u anketi Hine.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙