Prema mišljenju udruge, podaci HNB-a o malom broju pritužbi građana na neregularnosti u poslovanju banaka, ukazuju na ogromnu razliku u viđenju učestalosti neregularnosti u poslovanju banaka između potrošača i HNB-a.
U Udruzi Franak tvrde da im se svakodnevno javljaju ljudi s pritužbama koje se najčešće odnose na manipuliranje kreditnom sposobnošću, instrumentima osiguranja te jednostrano mijenjanje ugovorne kamatne stope.
Tu su i nedostavljanje novih otplatnih planova prije promjene visine kamatne stope, netransparentni obračun kamate i izračun mjesečnih anuiteta kao i obračun i nezakonita naplatu bankovnih naknada.
Poseban problem za Udrugu Franak je istovremena primjena povećane kamatne stope i valutne klauzule za kredite vezane uz švicarski franak u trenutku ekstremnog povećanja njegova tečaja, klijentima koji su pravovremeno obavijestili banku o smanjenoj kreditnoj sposobnosti.
U Franku se žale i na nemogućnost dogovora s bankama koje, kako tvrde, dovode korisnike kredita u neravnopravan položaj izlažući ih dodatnim troškovima.
Postoje indicije da se poslovne banke već dugi niz godina tako ponašaju čime su mnoge korisnike dovele na rub bankrota izlažući ih mogućim ovrhama nad nekretninama čija je kupnja realizirana namjenskim stambenim kreditima, kaže se u priopćenju. Dodaje se da to smanjuje povjerenje u banke, što ne koristi nikome.
Stoga u Franku smatraju da bi nova regulativa mogla biti prevencija mogućim brojnim pojedinačnim tužbama građana protiv banaka, koje bi mogle preplaviti ionako već zatrpane sudove.