No, kada je riječ o obvezama za ispunjavanje uvjeta za brodogradnju, iz Ugovora o pristupanju jasno da je restrukturiranje moguće samo kroz privatizaciju ili stečaj, kažu u AZNT-u.
Vlada je danas prihvatila ponudu samoborskog DIV-a za kupnju Brodosplita, a odbila ponude Jadranskih ulaganja za kupnju Brodotrogira i Brodogradilišta Kraljevica, pri čemu Kraljevica odlazi u stečaj, dok se za Brodotrogir, kao i za riječki 3. maj traži novo rješenje za privatizaciju i restrukturiranje.
Ministarstvo gospodarstva zaduženo je da u roku od 90 dana predloži Vladi novo rješenje za privatizaciju 3. maja i Brodotrogira, a sukladno obvezama preuzetim Ugovorom o pristupanju Hrvatske EU i uvjetima iz drugog kruga privatizacije od 15. veljače 2010.
Po tom starom natječaju može se tražiti novi investitor u brodogradilišta, potvrđuju iz AZTN-a napominjući da uvjeti koji se odnose na kompenzacijske mjere i vlastitog doprinosa investitora u restrukturiranju ostaju isti.
Vlada može na temelju uvjeta iz staroga natječaja tražiti nove investitore koji u slučaju Brodotrogira i 3. maja moraju ispuniti sve uvjete iz Ugovora o pristupanju - kompenzacijske mjere (smanjenje kapaciteta, vlastiti doprinos investitora itd.) što praktički znači izradu programa restrukturiranja, slanje na odobrenje Agenciji i Europskoj komisiji, objašnjavaju u AZTN-u.
Vrijeme za ocjenu i odobrenje ovisit će tako o kvaliteti programa restrukturiranja, odnosno što program bude bolji u zadovoljavanju uvjeta to će i vrijeme biti kraće.
Kada je riječ o Brodogradilištu Kraljevica, za koje je Vlada odlučila da će u stečaj, Agencija bi u tom slučaju, kako se doznaje, vjerojatno mogla izdati nalog za povrat državne potpore, a kako bi se na temelju toga država prijavila kao vjerovnik, odnosno prijavila svoja potraživanja u stečajnu masu.
AZTN je u listopadu prošle godine odobrio državne potpore za restrukturiranje sadržane u programima restrukturiranja Brodogradilišta Kraljevica, a koje je bila izradila tvrtka Jadranska ulaganja.
Prema tom programu restrukturiranja, u slučaju Kraljevice riječ je o državnoj potpori u iznosu od 1,2 milijarde kuna, no, kako su tom brodogradilištu u međuvremenu odobravane i neke nove potpore, iz AZTN-a napominju kako tek treba vidjeti koliki je iznos odobren i iskorišten da bi se znao konačni iznos potpore.
Inače, slučaj nalaganja povrata državne potpore već je zabilježen i to kod Željezare Split i stečaja te tvrtke.
Naime, AZTN je u svibnju prošle godine, u upravnom postupku povrata državne potpore, donio odluku kojom je Željezari Split u stečaju naložio izvršenje povrata državne potpore za restrukturiranje u ukupnom iznosu od 289 milijuna kuna i to zbog nepravilnosti u provedbi Plana održivosti te željezare.