Europski dan broja 112 obilježava se 11. veljače svake godine, a u Hrvatskoj je uveden u veljači 2005. godine, čime se Hrvatska pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem žurnih službi na jedinstveni broj.
Broj 112 u Hrvatskoj uspješno objedinjava djelovanje svih žurnih službi, a istodobno je i potpora djelovanja svih tijela središnje i lokalne vlasti i uprave u poplavama, požarima, potragama i drugim situacijama u kojima se koordinira djelovanje više žurnih službi.
DUZS podsjeća da je tijekom sedmogodišnje primjene u Hrvatskoj broj 112 stekao povjerenje hrvatskih građana i turista koji dolaze u Hrvatsku, o čemu svjedoči i preko tri milijuna poziva tijekom 2011., što je porast od 61 posto u odnosu na 2010.
Broj hitnih poziva značajno je porastao sa 670.909 u 2010. na 1.535.623 u 2011., što je čak 130 posto. Broj zlonamjernih poziva pao je s 45.635 u 2010. na 43.327 u 2011. godini, što čini samo 1.4 posto ukupnog broja poziva, ističu u DUZS-u.
Napominju da su u suradnji s Hrvatskim željeznicama, u cilju promocije broja 112, dogovorili distribuciju tisuću promotivnih letaka o svrsi i značaju jedinstvenog europskog broja za hitne službe, broja 112.
Leci će sutra, 11. veljače, biti distribuirani putnicima uz kupljene karte na svim blagajnama Glavnog željezničkog kolodvora Zagreb.
Aktivnost obilježavanja Europskog dana 112 ujedno je odgovor HŽ Holdinga na poziv izvršnog direktora Zajednice europskih željeznica (CER – Comminity of European Railways), kojeg su potaknuli potpredsjednica Europske komisije za digitalizaciju Neelie Kroes i potpredsjednik Europske komisije za promet Siim Kallas, stoji u priopćenju.