Ciljevi djelovanja Udruženja su brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje, povećanje potrošnje i izvoza, prilagodba sektora zakonodavnom okviru EU i uvjetima zajedničkog tržišta te priprema sektora za nove modele financiranja i korištenje sredstava iz EU i hrvatskog proračuna.
Matošević je rekao kako treba i dalje poticati poboljšavanje konkurentnosti proizvodnje, pogotovo u odnosu na susjedne države.
S tim se procesima nadopunjava brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje koja je za sada najpoznatija kao turistička destinacija.
Udruženje mora i dalje jačati promotivne aktivnosti, a u narednom razdoblju valja povećati direktnu prodaju odnosno prodaju na kućnom pragu za koju treba predložiti diferenciranu stopu PDV-a, kazao je.
Istaknuto je i kako se nastavlja provođenje Nacionalnog programa pomoći sektoru vina u 2012. i 2013.
Ulaskom Hrvatske u EU doći će i do značajne promjene u vanjskotrgovinskoj politici jer postajemo dio zajedničkog tržišta EU, rečeno je.
U trgovini vina sa zemljama članicama EU neće se primjenjivati carina i preferencijalne kvote, a smanjenje carinske zaštite pri uvozu vina iz zemalja članica za posljedicu može imati pad uvoznih cijena i rast uvoza vina.
Sa zemljama CEFTA-e doći će do značajnih promjena u izvozu vina zbog prestanka primjene Sporazuma CEFTA 2006 i primjene sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju EK s pojedinim zemljama CEFTA-e (rast carina, kvote).
Doći će i do promjene visine osnovne stope carine za uvoz iz trećih zemalja, primjerice Čilea, Australije i Novog Zelanda, navodi se u priopćenju HGK.