FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DZS: rast narudžbi na mjesečnoj i godišnjoj razini

ZAGREB, 12. siječnja 2012. (Hina) - Hrvatska industrija u prošlogodišnjem je studenom zabilježila rast prometa na mjesečnoj razini, dok su nove narudžbe povećane i na mjesečnoj i na godišnjoj razini.

Po podacima Državnog zavoda za statistiku, ukupni desezonirani promet industrije u studenom je u odnosu na listopad porastao za 4,8 posto. Na to je utjecao rast prometa na stranom tržištu za 12,8 posto, dok je na domaćem tržištu promet pao za toliko.

Na godišnjoj razini kalendarski prilagođeni podaci pokazuju pad prometa industrije za 9,6 posto, pri čemu je na domaćem tržištu zabilježen pad za 21,2 posto, ali je na stranom tržištu promet povećan za 8,6 posto.

Prema glavnim industrijskim grupacijama (GIG), u studenom prošle u odnosu na studeni 2010. godine, ukupna je prodaja kapitalnih proizvoda smanjena za 35,1 posto, trajnih proizvoda za široku potrošnju za 23 posto i energije za 10,2 posto.

Istodobno su intermedijarni proizvodi povećani za 5,9 posto, a netrajni proizvodi za široku potrošnju za 7,5 posto.

Kumulativni podaci za prvih jedanaest mjeseci 2011. u odnosu na isto razdoblje 2010. pokazuju da je ukupni promet hrvatske industrije porastao za 0,8 posto.

Po podacima DZS-a, prerađivačka industrija koja radi na temelju narudžbi u studenom u odnosu na listopad bilježi rast narudžbi za 2,1 posto, pri čemu su narudžbe s domaćeg tržišta povećane za 10,6 posto, dok su za 2,3 posto pale narudžbe sa stranih tržišta.

U odnosu na studeni 2010. narudžbe su porasle za 22 posto, na što je utjecao znatniji rast narudžbi sa stranih tržišta, za 58,5 posto, dok su naručitelji s domaćih tržišta svoje narudžbe smanjili za 1,6 posto.

Prema GIG-u, u studenom prošle u odnosu na studeni 2010. narudžbe kapitalnih proizvoda pale su za 3,9 posto, a trajnih proizvoda za široku potrošnju za 17,9 posto, dok su narudžbe netrajnih proizvoda za široku potrošnju povećane za 152,9 posto, a intermedijarnih proizvoda za 11,9 posto.

Ukupno su u razdoblju od siječnja do kraja studenog lani narudžbe porasle za 15,8 posto u odnosu na isto razdoblje 2010. godine.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙