"To je katastrofalno loša odluka", rekao je Martin Tett, predsjednik saveza lokalnih vlasti koje su pod pritiskom birača da se pobune protiv pruge te se očekuje da će lobirati protiv projekta o kojemu parlament treba glasati 2013. ili 2014. godine.
Trasa pruge u obliku slova Y treba se protegnuti do Manchestera na sjeverozapadu i Leedsa na sjeveru te graditi u dvije faze. Gradnja prve dionice od Londona do Birminghama trebala bi početi 2017., a prvi vlakovi bili bi pušteni u promet 2026.
Dovršetak cjelovite mreže predviđa se 2033. godine, a radovi bi stajali 32,7 milijarde funti (39,4 milijarde eura).
Zaštitari okoliša ističu da bi se prugom svake godine 4,5 milijuna prijevoza preusmjerilo na željeznice na putnike koji bi inače putovali zrakoplovom ili cestom, njih 9 milijuna.
Projekt toplo pozdravljaju poslovni krugovi jer očekuju otvaranje 40.000 radnih mjesta u vrijeme rastuće nezaposlenosti i ekonomske stagnacije.