Provodi se u suradnji Hrvatske udruge poslodavaca, Udruge gradova, Hrvatskog saveza zadruga i medijskih partnera 24sata i Hina uz financijsku potporu Delegacije Europske unije u Republici Hrvatskoj kroz program ‘IPA INFO 2010’, čime se nastavljaju višegodišnje informativno-edukativne aktivnosti partnera u području EU integracija i fondova kroz partnerstvo s nevladinim udrugama i medijima.
Kroz javni dijalog i debatu o relevantnim pitanjima iz pregovaračkih poglavlja, hrvatske građane i poslovnu zajednicu u razdoblju prije i poslije referenduma informirat će se o rezultatima pregovora i učincima pristupanja na svakodnevni život i poslovanje u EU.
Korisnici projekta su hrvatski građani i poduzetnici, područna i lokalna samouprava i nevladine udruge. Kako bi se riješio velik broj nedoumica koje ih muče i objasnile prednosti članstva, kroz projekt ih se upoznaje s europskim vrijednostima i izazovima članstva u EU. U fokusu će biti specifična EU pitanja kao što su mobilnost radnika i studenata, carine i porezi, zadržavanje hrvatskog identiteta i proizvoda, i dr. te mogućnosti financiranja iz EU fondova.
Provedba projekta osigurava se kroz nekoliko grupa aktivnosti – „Građanske sate“ javne debate u 10 hrvatskih gradova - Rijeci, Splitu, Zagrebu, Koprivnici, Vinkovcima, Dubrovniku, Puli, Osijeku, Zadru i Dubrovniku, 20 predavanja o EU fondovima i specijaliziranih treninga za pripremu projektnih prijedloga poduzetnika za EU financiranje.
Povećani kapaciteti i znanja o specifičnim EU politikama koje će se implementirati ulaskom RH u članstvo EU omogućit će razumijevanje njihovog funkcioniranja, a korisnici će uz upoznavanje s pitanjima EU pomoći i koristima od članstva imati mogućnost steći nove vještine sa svrhom provedbe projekata uz EU financiranje.
Medijska kampanja obuhvatit će više od milijun građana i građanki, od kojih se očekuje aktivno sudjelovanje u projektnim aktivnostima.
Građani i poduzetnici imat će mogućnost postavljati pitanja vezana uz projekt putem e-maila eupokrenise@gmail.com, Facebook-a, Twittera, a partneri će redovito odgovarati na pitanja i javno objaviti kompilaciju odgovora.
Cilj je u javnosti značajno podići svijest o potrebi ulaska u EU i da značajan broj građana i poduzetnika sudjeluje u referendumu 22. siječnja 2012. godine i podupre hrvatski ulazak u EU te na taj način pridonese ostvarenju jednog od najvažnijih strateških ciljeva Republike Hrvatske.