Po podacima Državnog zavoda za statistiku, ukupni desezonirani promet industrije u listopadu je u odnosu na rujan pao za 4,8 posto.
Na to je utjecao pad prometa na stranom tržištu za 17,9 posto, dok je na domaćem tržištu promet porastao za 4,3 posto.
Na godišnjoj razini kalendarski prilagođeni podaci pokazuju pad prometa industrije za 14 posto, pri čemu je na domaćem tržištu zabilježen rast za 12,4 posto, ali je na stranom tržištu promet smanjen za 21,9 posto.
Prema glavnim industrijskim grupacijama, u listopadu ove u odnosu na listopad prošle godine, ukupna je prodaja kapitalnih proizvoda smanjena za 43,3 posto, trajnih proizvoda za široku potrošnju za 24,7 posto, intermedijarnih proizvoda za 3,7 posto, a energije za 2,9 posto. Porastao je pak samo promet netrajnih proizvoda za široku potrošnju i to za 11,5 posto.
Kumulativni podaci za prvih deset mjeseci ove u odnosu na isto lanjsko razdoblje pokazuju da je ukupni promet hrvatske industrije porastao za 2 posto.
Po podacima DZS-a, prerađivačka industrija koja radi na temelju narudžbi u listopadu u odnosu na rujan bilježi pad narudžbi za 3,1 posto, pri čemu su narudžbe s domaćeg tržišta smanjene za 10,9 posto, dok su za 7,8 posto porasle narudžbe sa stranih tržišta.
U odnosu na prošlogodišnji listopad narudžbe su blago porasle, za 0,9 posto, na što je utjecao znatniji rast narudžbi sa stranih tržišta, za 69,6 posto, dok su naručitelji s domaćih tržišta svoje narudžbe smanjili za 11,7 posto.
Prema GIG-u, u listopadu ove u odnosu na listopad prošle godine narudžbe kapitalnih proizvoda porasle su za 65,3 posto, a trajnih proizvoda za široku potrošnju za 19,5 posto, dok su narudžbe netrajnih proizvoda za široku potrošnju smanjene za 5,7 posto, a intermedijarnih proizvoda za 11,7 posto.
Prerađivačka industrija koja radi na temelju narudžbi početkom godine, posebice u veljači i ožujku, bilježila je snažne stope rasta narudžbi na godišnjoj razini, izraženiji je rast bio zamjetan i u srpnju, pa i kolovozu, a pad je statistički bio zabilježen samo u lipnju i rujnu u odnosu na iste mjesece prošle godine.
Ukupno su u razdoblju od siječnja do kraja listopada narudžbe porasle za 15,3 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.