Sindikat u današnjem priopćenju opisuje, kako navode, pritisak Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (CCAA) na agenciju za civilno zrakoplovstvo u Bugarskoj putem zahtjeva za hitnim nadzorom nad centrom za trening te agencije, prijeteći u suprotnom prijavom Europskoj agenciji za sigurnost zračnog prometa (EASA).
CCAA to, po mišljenju sindikata, radi kako bi spriječio samoinicijativno školovanje 24 djelatnika Croatia Airlinesa u Bugarskoj koji su to sami platili i organizirali dogovorivši grupno školovanje po osam djelatnika. Prva grupa uspješno je završila školovanje, a problemi su nastali kada se saznalo će na školovanje otići još dvije grupe, tvrde u sindikatu.
Rukovodeći kadar iz sektora tehničkih poslova Croatia Airlinesa, koji u suradnji s CCAA-om prvoj grupi od osam aviomehaničara koji su se školovali u Bugarskoj nije stvarao probleme jer ih treba kao licencirani kadar, tada je htio zaustaviti stjecanje dozvola ostalih 16 djelatnika koje neće moći primjereno platiti i koji predstavljaju prijetnju odlasku stručnog i školovanog zrakoplovno tehničkog kadra iz Croatia Airlinesa, bez kojeg sadašnji obim posla ne bi mogao opstati, tvrde sindikalci. Navode i isti scenarij namještanja audita, koji je rezultirao zaustavljanjem školovanja u Češkoj.
CCAA, kako navode, nije stvarao probleme djelatnicima drugih aviokompanija iz Hrvatske kao ni djelatnicima CCAA-a i članovima manadžmenta Croatia Airlinesa koji su se školovali u Bugarskoj.
Upravo CCAA je po mišljenju sindikata najveći krivac što se zrakoplovno-tehničkim djelatnicima iz Hrvatske više isplati otići u bilo koju zemlju EU i tamo položiti potrebne ispite za održavanje zrakoplova nego u Hrvatskoj.
U Hrvatskoj, kažu u sindikatu, ne postoji centar u kojem bi se održavali takvi tipovi školovanja kao ni potreban literatura, nego samo baza pitanja za ispite pri čemu agencija ubire velik novac za svaki prijavljeni ispit, a prolaznost je puno manja nego u inozemstvu.
Sindikat stoga smatra da je riječ o nametanju monopola i čistom sukobu interesa, budući da je u inozemstvu praksa da agencije za civilno zrakoplovstvo na temelju položenih ispita samo verificiraju dokumente i, ako su uredni, izdaju dozvole, dok kod nas i provodi ispite i izdaje dozvole, a svaki se izlazak na ispit plaća.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture odgovor na navode sindikata najavljen je za ponedjeljak, a iz Hrvatske agencija za civilno zrakoplovstvo odbacuje sve tvrdnje sindikata tvrdeći da Agencija ne sprječava niti ima ovlast sprječavati školovanje aviomehaničara bilo gdje, pa tako niti u Bugarskoj.
Potpunom neistinom u CCAA-u drže tvrdnju sindikata da je školovanje u Hrvatskoj nepovoljno u odnosu na druge države. Kažu da je školovanje za aviomehaničara u Hrvatskoj besplatno i obavlja se u državnim školama, a polaganje kompleta svih ispita za stjecanje licence u CCAA-u košta ukupno 1.950 kuna.
To znači, kaže se u odgovoru Agencije, da su cjenovni uvjeti u Hrvatskoj zasigurno među najpovoljnijima ako ne i najpovoljniji u Europi
Problem je, kažu, zapravo u tome što je negdje moguće položiti sve ispite za deset dana, a realno je da polaganje ispita traje od šest mjeseci do dvije godine.
Potpunom besmislicom u CCAA-u ocjenjuju tvrdnju kako postoji sprega Croatia Airlinesa i Agencije u onemogućanju inozemne edukacije aviomehaničara i pilota navodeći da Croatia Airlines svoje aviomehaničare školuje u suradnji sa ovlaštenom ustanovom certificiranom u Irskoj.