Tako je polovica ispitanika iskazala najveću zabrinutost zbog nedovoljno raspoloživog novca za svakodnevno odvijanje života, oko 45 posto zbog nezaposlenosti, oko 40 posto zbog loše vlade, isto toliko u vezi zdravlja, vlastitog ili u obitelji, četvrtina ih je zabrinuta zbog kriminala, a petina zbog visokih cijena.
Više od polovine ispitanih raspolaže mjesečno s maksimalno oko 2.000 kuna. Kod mlađih ispitanika (15 do 24 godine) četvrtina sama zarađuje i još četvrtina dijelom sama zarađuje, a dobiva novac i od roditelja. Stariji (25 do 30 godina) u 70 posto slučajeva sami zarađuju.
Najčešće njihove aktivnosti u slobodno vrijeme (na mjesečnoj bazi), zastupljene s 50 i više postotaka, su izlazak u kafiće i/ili picerije i sl., odlazak na koncerte, u kino, kazalište, sportske priredbe, u diskoteke, u kupovinu, provođenje vikenda s prijateljima.
Svi imaju mobitel, a mijenjaju ga za novi otprilike nakon oko dvije godine, dobro poznaju marke mobitela, provajdere itd.
Gotovo 70 posto mladih ispitanika ima u svom kućanstvu laptop/notebook, oko 60 posto ima i klasičan desktop, a pocket PC/netbook ima ih manje od 10 posto.
Gotovo svi koriste internet kod kuće (96 posto), a blizu 50 posto koristi ga i putem mobilnog telefona. Gotovo 80 posto ide na internet svakodnevno.
Više od polovine ih na internetu provede između jedan i četiri sata dnevno, a oko četvrtine ih je na internetu i više od četiri sata dnevno.
Najčešće aktivnosti na internetu su komunikacije (e-mail više od 80 posto, društvene mreže 70 posto, chat više od 60 posto).
Prikupljanje informacija (praćenje novosti, traženje informacija oko 80 posto), a sa više od 50 posto zastupljeno je još gledanje video clips-a te neki oblici učenja.
Na pitanje kojem masovnom mediju u Hrvatskoj najviše vjeruju 48 posto ispitanika odgovorilo je internetu, televiziji najviše vjeruje njih 29 posto, dnevnim novinama 12 posto, radiju njih 6 posto.
Povjerenje u internet dosta je veće kod muškaraca (55 posto) nego kod žena (41 posto). Obrnuta je situacija kod televizije - njoj najviše vjeruje 35 posto žena, te 23 posto muškaraca.
Istraživanje o mladoj 'online' populaciji u Hrvatskoj GfK je proveo u proljeće ove godine na uzorku od 1.095 ispitanika u dobnoj skupini od 15 do 30 godina.
(Hina) xpp/xds yds