Gastro Grupa je, kaže Salopek, pionir što se tiče klasetra i klasterske organizacije u Hrvatskoj, riječ je o jednom od najvećih hrvatskih klastera, koji ima 27 članica, ostvaruje godišnji promet od 2,5 milijardi kuna i drži između 20 i 25 posto tržišnog udjela.
Uz organizacijski segment, za rad klastera važni su i logistika, proizvodnja i drugi segmenti.
Salopek kao nedostatke klastera u Hrvatskoj navodi prije svega heterogenost koja je povezana s regionalnim razlikama, odnosno tehnogije koje Hrvatska još uvijek nije uvela kako bi određene stvari u tom segmentu kvalitetno pratila.
Klaster je, kaže, izuzetno bitan za industriju zato što manjim proizvođačima, manjim segmentima, manjim regijama omogućuje da budu konkurentniji na tržištu te na taj način lakše prodaju svoj proizvod.
I potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Petar Čobanković ističe važnost klastera za povećanje konkurentnosti te poglavito bitni u dijelu distribucije.
Što budemo imali bolje koncipirane klastere stvorit će se bolje mogućnosti za distribuciju poljoprivrednih i ostalih proizvoda, kazao je Čobanković.
O ulozi klastera za jačanje domaće proizvodnje govorio je i ekonomist Ljubo Jurčić koji je istaknuo kako će ulaskom u EU djelatnost distribucije imati konkurenciju koja je efikasnija.
Naime, djelatnost distribucije u hrvatskom bruto domaćem proizvodu sudjeluje s oko 20 posto, a u zaposlenosti s 26 do 27 posto. U EU su te djelatnosti malo efikasnije jer u BDP-u sudjeluju s 21 do 22 posto, a imaju oko 22 posto zaposlenih, što znači da su efikasnije.
Stoga je dobra priprema nužna kako bi ulaskom u EU opstali u tržišnoj utakmici i zauzeli svoj dio kolača, kazao je Jurčić.