Političari iz Magreba i s Bliskog istoka, članovi vladajućih obitelji iz Perzijskog zaljeva te stotine javnih i privatnih poduzetnika s kineskim su kolegama otvorili Drugi ekonomski i trgovinski kinesko-arapski forum u Yinchuanu.
Međusobna se razmjena ranije ograničila na kinesku kupnju goriva iz arapskih država koje su tek sedmi trgovinski partner Pekinga. No razmjena raste godišnje 30 posto, u zadnjih pet godina sa 65 na 145 milijarda dolara, rečeno je u glavnome gradu autonomne pokrajine Ningxia gdje žive brojni stanovnici muslimanske vjeroispovijesti i koja je odabrana kao povijesno središte na drevnom Putu svile.
Predstavnici iz 22 zemlje članice Arapske lige i nearapskih država Afrike drže da su politički preokreti u nekim arapskih zemljama poticajni jer arapski svijet želi nadoknaditi izgubljeno vrijeme.
"Egipat je zadnjih 30 godina bio lišen razvoja" zbog vladavine bivšeg predsjednika Hosnija Mubaraka, koji je u veljači svrgnut narodnim prosvjedima, rekao je Amr El-Adavi, egipatski poslovni čovjek.
Iznenađeni stupnjem razvoja i organiziranosti relativno zabačene pokrajine, jer su dosad vjerovali da su samo kineske priobalne pokrajine imale eksplozivan rast, sudionici su pohvalili kinesku efikasnost.
"Europljani imaju dva velika problema: rokove i proizvodne kapacitete", a Kinezi, koji su danas "zavladali tržištem uspijevaju biti 20 posto jeftini za ugovore od 500 milijuna eura", kaže Kuvajćanin Haled El-Ruz iz kuvajtskog naftnog sektora.