Napominjući da je prije dva dana, 26. srpnja, na otoku ostvareno i milijunto ovogodišnje noćenje, direktorica Turističke zajednice Đurđica Šimičić ističe da su u šest mjeseci ove godine zabilježili blizu 460 tisuća noćenja, a samo u srpnju do danas oko 540 tisuća ili sveukupno milijun.
Trenutno na otoku boravi oko 24 tisuće gostiju, što je odlična popunjenost s obzirom da Lošinj ima ukupno smještajnih kapaciteta za njih oko 25 tisuća, a popunjenost nije poremetilo ni lošije vrijeme ovih dana jer Lošinj, kaže Šimičić, zadržava goste i svojom povoljnom mikro klimom s manje padalina i oblaka nego u okruženju.
Gotovo cijele godine, pa i sada, na Lošinju su najbrojniji gosti iz Slovenije, koje slijede Nijemci, Austrijanci, Talijani i domaći turisti.
Iako ove godine imaju više Talijana nego prošle, što je posljedica pojačanih marketinških aktivnosti za ovu godinu na tom tržištu, brojke još nisu zadovoljavajuće pa na jesen kreću s novim marketinškim alatima za to tržište.
Za cijene smještaja ove godine na Lošinju kaže da se kreću prema tržišnim mogućnostima te da su otprilike na lanjskoj razini i da se ne snižavaju radi poboljšanja bukinga, što smatra odličnim uspjehom.
Novo obnovljeni objekti tržišno su odlično pozicionirani, a blago podizanje cijena kod njih prati i podizanje kvalitete usluge.
Vezano za turističku potrošnju napominje kako je uvijek diskutabilno koliko gosti troše, ali dodaje kako je nezadovoljstvo tim kontinuirano tijekom sezone prisutno kod obrtnika, iako svake godine kažu "neka bude kao lani - bit ce super".
Temeljem takvih i sličnih izjava Šimičić ne vjeruje u nižu od lanjske potrošnje nego misli da je kriza ipak još prisutna kod gostiju i da zato pažljivo troše te da stoga svi u turizmu trebaju ispitati realnost pojedinih cijena, kvalitetu ponude i usluge.
Ako se situacija nastavi kao do sada vjeruje da će ova turistička godina na Lošinju završiti s više od dva milijuna noćenja.
Naglašava i da su ovih dana u suradnji s Gradom i zagrebačkim Institutom za turizam krenuli u izradu Projekta održivog razvoja turizma, kao jedina destinacija u Hrvatskoj do sada.