To je istaknuto na današnjem okruglom stolu "Hrvatska ICT industrija: Financije 2.0-Kako ICT mijenja novac, plaćanje i financije" koji je u organizaciji magazina Banka okupio respektabilan broj ICT i financijskih stručnjaka.
Među njima ipak nije bilo puno glavnih direktora i članova uprava banaka i drugih financijskih institucija, što je po riječima regionalnog menadžera globalne analitičke kuće Gartner Ivana Maglića šteta, jer su oni ti koji donose odluke o investiranju u ICT. Oni bi trebali biti i educirani o prednostima i važnosti tih tehnologija za unapređenje poslovanja svojih institucija u budućnosti i odnosa s klijentima.
Hrvatska ICT industrija ima dovoljno potencijala za pružiti najmodernije usluge, proizvode i rješenja hrvatskom financijskom, i posebno bankarskom sektoru, koji će slično kao i drugdje u svijetu, morati više ulagati u razvoj novih usluga, kazao je Maglić.
SMS poruke, e-banking, plaćanje putem mobitela i interneta, virtualne poslovnice, grupna prodaja samo su neki od proizvoda ICT industrije koje su manje-više prisutni i u bankarstvu u Hrvatskoj, ali kao i u svijetu, još nisu istisnuli gotovinu kojom se i dalje obavlja 90 posto transakcija, naglasio je direktor informatike u Intesi Saopaolo Cardu Božidar Pavlović.
No, i to se, kako je dodao direktor Direkcije upravljanja distributivnim kanalima Erste banke Igor Strejček, mijenja, jer i banke i klijenti već otprije, a uz ICT usluge sada i više shvaćaju da im je najskuplja transakcija ona s gotovinom te traže nove uslužne elektroničke ili e-kanale.
Kazavši da su ICT tehnologije nezamjenjive za poslovanje kreditnih institucija, Slaven Smojver iz Hrvatske narodne banke (HNB) istaknuo je kako je u Hrvatskoj zadnjih pet godina prisutan trend porasta zaprimanja platnih naloga elektroničkim putem odnosno putem interneta. Ocijenio je i da su informacijski sustavi u hrvatskim kreditnim institucijama razmjerno sofisticirani, da se s njima primjereno upravlja uz visoku razinu kompetencija zaposlenika.