Vještaci Relja Jovanović, Ivana Bačić, Berislav Barišić-Jaman, Davor Belas, Mladen Rutalj i Stanislav Peruško su u iskazima potvrdili nalaze iz elaborata po kojem je utvrđeno da je vlak bio ispravan i da su svi kočnički sustavi radili.
Potvrditli su i testove koji su pokazali da se lokomotiva na dijelu koji je bio tretiran tzv. retardantom nije mogla zaustaviti. Vlak je iskliznuo nakon blokade kočnica, što se događa kada je podloga skliska i nema trenja na pruzi, rekli su vještaci.
Optužnica za nesreću putničkog nagibnog vlaka na pruzi Zagreb - Split u Rudinama u srpnju 2009. tereti bivšeg direktora HŽ-a Ivana Medaka, direktora i savjetnika tvrtke "Intrade" Ivana Tomaškovića i Jozu Bazinu te voditelja protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Dragu Rogulja i vatrogasca DVD-a "Stružac" Branka Tišljara da su sudjelovali u nabavi i uporabi retardanta TG-300 čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo nesreću te da su bili svjesni posljedica.