Državni tajnik u Ministarstvu prometa Tomislav Mihotić istaknuo je da će se uknjižbom javnih cesta riješiti sadašnje neuređeno stanje u zemljišnim knjigama.
Uklanjaju se i prepreke za učinkovito upravljanje i održavanje javnih cestama te se provodi daljnja decentralizacija upravljanja cestovnom infrastrukturom na način da se velikim gradovima (s više od 35.000 stanovnika) u nadležnost prepušta građenje i održavanje županijskih i lokalnih cesta na njihovom području, koje prestaju biti javne i postaju nerazvrstane ceste u vlasništvu grada.
Pooštravaju se i mjere za zaštitu javnih cesta (preciznijim definiranjem izvanrednog prijevoza, uvođenjem prekomjerne uporabe javnih cesta, odredbama o kontroli vozila koje obavljaju prijevoz na javnim cestama) koje će imati za posljedicu očuvanje javnog dobra u vlasništvu države i viši stupanj sigurnosti prometa na javnim cestama.
Zakonom se predlaže i da osobe kojima je utvrđeno tjelesno oštećenje osjetila vida od sto posto budu oslobođene plaćanja cestarine.
Ivan Bogović (HDZ) istaknuo je da se predloženim zakonom, u koji su ugrađene direktive EU zakonodavstva, osigurava provedba europskog elektroničkog modela plaćanja cestarine, a posebno je pozdravio što će u krugu osoba, oslobođenih plaćanja cestarine, ubuduće biti i osobe sa 100-postotnim oštećenjem vida.
Konačan prijedlog Zakona o cestama dobio je pohvale i iz oporbenih redova, a Ivan Hanžek (SDP) ocijenio ga je "povijesnim zakonom" koji regulira pitanje razvrstavanja i upravljanja svim cestama kojima se odvija javni promet.
Napokon možemo svi mi, i Hrvatske ceste i Županijske ceste i lokalna samouprava pristupiti rješavanju uknjižbe cesta u zemljišne knjige, istaknuo je Hanžek.
Sličnog je mišljenja bila i Danica Hursa (HNS/HSU), koja je ustvrdila da je učinjen velik iskorak u odnosu na dosadašnji zakon.