U slučaju povećanja cijena, koje bi na nekim trasama poskupjele i do 80 posto, prijevoz pojedinačnih vagona i pošiljaka, koji je u startu daleko skuplji od prijevoza cijelih vlakova a naročito od tranzitnog prijevoza, postat će posve neisplativ tako da će se nastaviti smanjenje udjela prijevoza željeznicom, a time i povećanje već sada prevelikog udjela transportnih troškova u cijeni robe, upozorava sindikat u priopćenju.
HŽ Crago, koji već od sljedeće godine osim cestovne dobiva i željezničku konkurenciju (koju će interesirati samo visokoprofitabilni vlakovi na EU koridorima), uz takve cijene trase može staviti ključ u bravu, čime se gubi još 2300 radnih mjesta u HŽ Cargu, oko 1300 radnih mjesta u vuči vlakova te nekoliko stotina radnih mjesta u radionicama za gradnju i popravak teretnih vagona i lokomotiva, tvrdi sindikat.
To je još jedan korak prema uništenju HŽ Carga i HŽ Vuče vlakova, koji će dovesti do nekonkurentnosti i gašenja prijevoza robe željeznicom na svim prugama izvan EU koridora.
Takva politika, nažalost, nije ništa novo, dovoljno se sjetiti slučaja sa gradnjom RO-LA vagona i RO-LA terminala u Spačvi (prijevoz kamionskih tegljača na željezničkim vagonima), što je bila velika investicija HŽ Carga, podsjeća sindikat. Odmah nakon izgradnje vagona i dovršetka terminala Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je "šakom i kapom" podijelilo dozvole za prolaz turskim cestovnim tegljačima po 10. koridoru, čime je hvalevrijedna investicija doživjela fijasko.
Sindikat stoga traži da Ministarstvo i HŽ Infrastruktura odmah povuku zahtjev za povećanjem cijena trase na prugama izvan EU koridora te da se cijene trase podrede provođenju održive prometne politike, tako da se prijevoz robe usmjeri na željeznicu, kaže se u priopćenju.