Kao osnovni poticaj za taj festival istaknuta je popularizacija, zaštita, obnova i revitalizacija hrvatskih povijesnih orgulja te podsjećanje na minule običaje u izvedbama najboljih domaćih i svjetskih umjetnika i orguljaša. Na festivalu će se predstaviti i vrijedna sakralna baština, restaurirane drvene barokne kapelice Sisačke biskupije.
Iz festivala u festival organizator, Udruga Ars organi Sisciae, danas Koncertni ured Sisak, uključivao je sve veći broj povijesnih orgulja i sakralnih lokacija, a buđenjem senzibiliteta javnosti za vrijednosti orgulja, festivalski koncept je rezultirao konkretnim obnovama orgulja kao i ugradnjom novih instrumenata u crkve. U Sisku i okolici nekada je postojala tradicija orguljanja, o čemu svjedoče povijesno i spomenički vrijedna stara glazbala, no čak dvadesetak orgulja s tog područja uništeno je ili ukradeno, a postoji i veliki broj zapuštenih orgulja.
U dosadašnjih pet izdanja na festivalu je bila predstavljena gotovo cijela orguljaška Europa, među ostalima, Reitze Smits, profesor orgulja u Utrechtu (Nizozemska) i Leuvenu (Belgija), Hana Bartošova, umjetnička ravnateljica Orguljaškog festivala u Brnu, Johann Trummer, dekan Instituta za crkvenu glazbu i orgulje u Grazu, Pieter van Dijk, profesor orgulja na Konzervatoriju u Amsterdamu i na Hochschule für Musik und Theater u Hamburgu. Iz Hrvatske su sudjelovali, između inih, Ljerka Očić, Mario Penzar, Krešo Has i Pavao Mašić.
Na programu ovogodišnjeg festivala stare i povijesne orgulje predstavit će se kao instrumenti koji prate i veličaju raskoš ljudskoga glasa, u izvedbama sisačke sopranistice svjetskoga glasa Margarete Klobučar u pratnji austrijskog orguljaša Christiana Iwana, mezzosopranistice Tihane Herceg-Ivšić u pratnji doajena hrvatske orguljaške scene Maria Penzara, dueta basiste Saše Čane i slovenske vrsne orguljašice Renate Bauer, japanske sopranistice Mayumi Kamei u pratnji jednog od najvećih domaćih autoriteta na polju orguljaške glazbe Ljerke Očić i flautistice Ane Butković u pratnji ravnatelja festivala, orguljaša Edmunda Andlera-Borića.