FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Sindikat traži odgovornost za smrt strojovođe

RIJEKA,11. travnja 2011.(Hina) - Čelnici Sindikata strojovođa Hrvatske na današnjoj su konferenciji za novinare upozorili da se u željezničkoj nesreći kod tunela Kupjak nije na prugu odronilo kamenje, kako se često navodi u javnosti, nego je na prugu pao građevinski objekt – desni ulazni zid u tunel Kupjak, te zatražili točno utvrđivanje odgovornosti za nesreću i smrt strojovođe Damira Domitrovića.

Nesreća se dogodila 7. travnja kada je teretni vlak koji se kretao iz smjera Zagreba u smjeru Rijeke na ulasku u tunel Kupjak naletio na odron, pa su lokomotiva i drugi vagon kompozicije vlaka iskočili iz tračnica. Pritom je poginuo strojovođa Damir Domitrović, a njegov pomoćnik Mario Ostojić teško je ozlijeđen.

Predsjednik sindikata Nenad Mrgan zatražio je utvrđivanje zašto nije napravljen novi potporni zid na tom dijelu pruge, jer su tijekom remonta tunela uz potporni zid bili teški strojevi koji su mogli narušiti njegovu stabilnost.

Mrgan tvrdi da istragu u HŽ-u provodi nestručno povjerenstvo, a osim policije trebalo bi je provesti neovisno tijelo pri Agenciji za željeznički promet. Sindikat će upozorenjima i akcijama, kao što je usporavanje vlakova, nastojati ubrzati taj proces, rekao je.

Sindikalni povjerenik iz Rijeke Miroslav Krulčić izjavio je kako je "jedan radnik čuo razgovor u kojem je rečeno da za jedan potporni zid ima sredstava za sanaciju, a za drugi, desni, nema".

Zamjenik predsjednika sindikata Dalibor Petrović rekao je da sindikat ne želi sadašnju Upravu optužiti za odgovornost, ali će biti odgovorna "ako u roku nekoliko dana ne imenuje pravne subjekte koji su radili na remontu tunela". Sindikat želi znati jesu li svi projekti na remontu tunela ispoštovani.

Govoreći o stanju u HŽ-u, sindikalci su istaknuli da nisu protiv domaćih vlakova, niti zagovaraju strane proizvođače, ali se boje posljedica u slučaju uvođenja u promet domaćeg vlaka koji nije prošao sva testiranja.

Umjesto da se sustavno rješavaju problemi i kupuju nove lokomotive, svake se godine potroši 300 do 400 milijuna kuna, a ne napravi ništa ili se napravi loše, ustvrdili su dodavši kako se infrastrukturom u HŽ-u upravlja na razini studija, umjesto konkretnog rada.

Kao primjer nedjelotvornosti naveli su primjer mosta od 15 metara koji su radnici bojali tri mjeseca, a vlakovi su u tom razdoblju morali usporavati brzinu i time stvarati gubitke.

Sindikat strojovođa zaustavio je jutros u 10 sati na minutu vlakove na hrvatskim prugama u spomen na tragično preminulog strojovođu Damira Domitrovića.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙