Riječ je o istraživanju koje je prošle godine provela nezavisna agencija za istraživanje tržišta Hendal na uzorku od tisuću građana, u sklopu projekta "Jačanje međuagencijske suradnje u borbi protiv korupcije - Kampanja za podizanje svijesti", financirana iz EU-ova programa IPA 2007. za Hrvatsku.
U usporedbi s rezultatima iz 2007., koje je po istim parametrima proveo Gallup, pokazuje se da se povećala percepcija korupcije o dužnosnicima i političarima koji dopuštaju organizirani kriminal u zamjenu za novčanu vrijednost ili protuuslugu. Isti je trend i kad je riječ o dobivanju radnoga mjesta u zamjenu za mito, o dužnosnicima koji će riješiti neki problem samo uz mito, o ulozi kumova u politici i obiteljskih veza koje igraju važnu ulogu pri zapošljavanju, o plaćanju liječniku, potkupljivanju policajaca te dužnosnika koji rješavaju probleme samo uz mito.
Navedeno je da se povećanje percepcije korupcije u politici i zapošljavanju može tumačiti kao posljedica brojnih afera iz prijašnjih godina i pitanja koja su se gotovo svaki dan postavljala preko medija.
Rezultati upućuju i na to da su zbog primarne važnosti zdravlja ljudi skloniji korupciji u pitanjima zdravlja, a moguće objašnjenje je i učestalost korištenja zdravstvenih usluga pa se korupcija lakše percipira.
U odnosu na prijašnje istraživanje povećan je broj građana koji drže da se ipak može nešto učiniti u borbi protiv korupcije i to strožim zakonima, presudama i edukacijom.
Rezultati pokazuju i da mlađe dobne skupine (18-24 i 25-34) pokazuju niži stupanj tolerancije prema korupciji od onih iz starijih dobnih skupina (55+).