Projekt uključuje izgradnju 12,5 kilometara autoceste - uz sjevernu granicu i mosta preko Save kod Svilaja, a uz južnu granicu i prijelaza Metković.
Ukupni iznos tih dionica je 131,5 milijuna eura s tim da će se 60,63 milijuna eura osigurati kreditom EBRD-a, dok će se sličan zajam ugovoriti s Europskom investicijskom bankom, a ostalo bi pokrile Hrvatske autoceste.
"Da bi koridor Vc u cijelosti funkcionirao, moramo ga izgraditi i u ostalim dionicama", rekao je Vladimir Šeks (HDZ) i izvijestio kako je riješeno i financiranje mosta preko Drave kod Osijeka, koji će, kako je rekao, biti jedan od najljepših u Hrvatskoj, "kao onaj kod San Francisca", a gradnja će početi u travnju.
Kazao je i kako je u tijeku razminiranje u kod rijeke Drave za dionicu od Osijeka preko Belog Manastira do mađarske granice. Za tu je dionicu ishodovana građevinska dozvola, a u završnoj su fazi pregovori s EBRD-om za kredit od 150 milijuna eura.
S tim kreditom i potpisanim ugovorom za dionicu Sredanci-Svilaj te početkom gradnje na dionici Osijek-Beli Manastir-mađarska granica trasa paneuropskog koridora Vc bila bi u cijelosti zaokružena, naglasio je Šeks ocjenjujući taj koridor okosnicom prometne infrastrukture u istočnoj Hrvatskoj.
Potvrđivanje ugovora podržao je i SDP, u čije je ime Zvonimir Mršić izrazio zadovoljstvo uvjetima zajma, posebno što se taj koridor nalazi u kontinentalnom dijelu zemlje, koji je do sada, rekao je, uglavnom zaostajao za onim prema jugu.
Prigovorio je, ipak, što država na isti način ne prilazi i gradnji željezničkog koridora Vc, posebno s obzirom na europski trend da se, što se prijevoza roba tiče, više koristi željeznica kao ekološki poželjniji oblik prometa.
Mršić podsjeća da je Hrvatska preuzela i obveze iz Kyoto protokola da neće povećavati emisiju CO2, a čemu u baš prilog ne ide, kaže, izgradnja novih prometnica.
Zlatko Koračević (HNS/HSU) također podupire ugovor, ali i ističe da Hrvatskoj za dovršetak koridora zajam ne bi bio ni potreban da u Hrvatskim autocestama (HAC) nije bilo toliko kriminala.
"Da smo imali efikasna pravila nabave, zadnji kredit gotovo sigurno ne bi trebali dizati", poručio je, izrazivši zadovoljstvo što su ugovorom propisane jasne obveze investitora prema bankama, posebno u pogledu pravila nabave.
Boro Grubišić (HDSSB) također ne krije zadovoljstvo planiranim dovršetkom koridora Vc, ali i upozorava na kašnjenje radova na dionici tog koridora koji prolazi kroz BiH, odnosno od Sarajeva do Save i granice.
"Dokle je došao taj koridor u BiH, još nije ni blizu Zenici, a do Save je još 180 kilometara. Što mi to gradimo, to je kao kad kopate vinograd, ali ne red po red, nego prvi pa zadnji, kao onaj Vukelićev most na Korani koji ne vodi nikamo", poručio je Grubišić.