Neto prihodi američkog prehrambenog diva uvećani su u četvrtom tromjesečju 40 posto na 10,5 milijardi dolara, premašivši procjenu analitičara da će iznositi 10 milijardi dolara. Pritom je 37 posto njihova rasta povezano s kupnjom punionice u listopadu, čiji su rezultati prvi puta uključeni u izvješće o poslovanju.
Zahvaljujući toj jednokratnoj stavci neto dobit Coca-Cole gotovo je učetverostručena i iznosila je 5,77 milijardi dolara, odnosno 2,46 dolara po dionici, u odnosu na 1,54 milijarde dolara, ili 66 centi po dionici, u istom razdoblju prethodne godine.
Ako se izuzmu jednokratne stavke, dobit je iznosila 72 centa po dionici i bila je u skladu s prosječnom procjenom analitičara, objavio je Thomson Reuters.
Više cijene i veća prodaja skupljih pića pridonijele su rastu prodaje s dva postotna boda i neutralizirale utjecaj činjenice da Coca Cola većinu proizvoda prodaje na međunarodnim tržištima na kojima su cijene često manje nego u SAD-u.
Obujam prodaje na međunarodnim tržištima povećan je za šest posto a ako se izuzme utjecaj distribucije nekih brendova Pepper Snapple Groupa, koji su preuzeti kupovinom poslovanja s punjenjem, povećanje je iznosilo pet posto.
Ako se uključi utjecaj te kupovine, prodaja je na sjevernoameričkim tržištima poskočila osam posto, u Latinskoj Americi pet posto, u Europi dva a u euroazijskoj i afričkoj regiji 14 posto. Bez te stavke, obujam prodaje na američkim tržištima porastao je tri posto.
Coca-Cola ne objavljuje tromjesečne prognoze, no analitičare silno zanima kako će se nositi s utjecajem viših troškova sirovina poput kukuruza, temeljne sirovine za proizvodnju ključnog sladila.