Uoči objave srednjoročnog strateškog plana, zakazane za 10. veljače, u Renaultu najavljuju prilagodbu kapaciteta u zapadnoj Europi. Fokus bi trebao biti na dodanoj vrijednosti proizvoda i na proizvodnji uglavnom europskih vozila srednje i više kategorije, lakših komercijalnih vozila, te električnih vozila i motora i odgovarajućih baterija.
Izvaneuropsko tržište vjerojatno će do 2016. porasti za gotovo 50 posto, te tvrtka planira proširiti vaneuropske proizvodne kapacitete, posebno na tržištima u nastajanju, poput onih u Rusiji, Indiji i Brazilu.
Europsko tržište trebalo bi pak i dalje bilježiti pad i po prognozama francuskog proizvođača neće se do 2016. vratiti na razine iz razdoblja prije krize.
U Renaultu naglašavaju da u sklopu prilagodbe kapaciteta neće zatvarati pogone niti otpuštati radnike.
"Naš strateški plan omogućava nam da zbog globalne potražnje prilagodimo industrijske kapacitete, bez zatvaranja pogona ili otpuštanja i smanjenja radnih mjesta", izjavio je u priopćenju izvršni direktor Carlos Ghosn.
U idućoj godini tvrtka planira generirati 43 posto prodaje izvan Europe, u usporedbi s 37 posto u 2010. i 17 posto u 2000.
Francuska će ostati u središtu Renaultova plana da postane, uz Nissan, vodeći svjetski proizvođač električnih vozila.
Tako u tvrtki predviđaju da će čak 80 posto električnih vozila koja će se prodati širom svijeta u 2015. biti proizvedeno u Francuskoj.
Tako će planirana tvornica u Flinsu, zapadno od Pariza, proizvoditi baterije za električne automobile a ona u Cleonu električne motore treće generacije.
Novi model kombija proizvodit će se u tvornici u Sandouvilleu, na zapadu Francuske.
Izvan matične zemlje, Renault će u sljedećoj godini započeti proizvodnju u novoj tvornici u Maroku.