U posebnom dijelu revizijskog izvješća koji se odnosi na spomenuta tri ministarstva, a s kojega je Sabor prošloga tjedna skinuo oznaku tajnosti, stoji kako su obavljenom revizijom u MORH-u utvrđene nepravilnosti i propusti u sustavu unutarnjih financijskih kontrola, planiranja i računovodstvenog poslovanja, upravljanja nekretninama, te u postupcima javne nabave.
Državna revizija prigovara MORH-u to što nije uspostavio prethodnu kontrolu postupaka javne nabave, odnosno njegove službe nisu evidencije izdanih narudžbenica i realizacije ugovora dostavljale u roku, kao ni imena osoba koje imaju ovlast naručivati robe, usluge i radove.
Planom nabave za 2009. planirana je nabava roba, radova i usluga u vrijednosti 1,1 milijardi kuna, a zaključeno je ukupno 475 ugovora o nabavi u vrijednosti od 501 milijun kuna. U određenom broju slučajeva radovi su ugovoreni bez odgovarajuće projektne dokumentacije i troškovnika, te su obračunavani dodatni radovi u značajnim iznosima, u većem broju slučajeva radovi nisu okončani u ugovorenom roku, te su dodacima ugovoru mijenjani ugovoreni rokovi, određena oprema nije isporučena, a dio opreme je isporučen u dvostruko većim količinama od ugovorenih, upozoravaju u državnoj reviziji.
U MORH-u nije zaživio ni jedinstven informatički sustav, nego funkcionira više međusobno nepovezanih sustava od kojih su neki zastarjeli i nisu održavani, a posebice se to odnosi na sustav za praćenje nekretnina, odnosno evidenciju stanova, garaža i poslovnih prostora.
Potraživanja od najma stanova te zakupa garaža i poslovnih prostora iskazana u financijskim izvještajima i poslovnim knjigama nisu istovjetna podacima iz analitičkih evidencija, pri čemu potraživanja za stanove prodane na obročnu otplatu kao ni vrijednost zaliha materijala za redovne potrebe uopće nisu iskazana.
Inače, MORH je krajem 2009. raspolagao s 3461 stanom, od kojih se 858 koristi za službene potrebe, 678 je dano u najam, a 580 koriste hrvatski ratni vojni invalidi. Raspolagao je i s 2973 garaže, od koji je u zakup dano njih 1150, dok je od 342 poslovna prostora u zakupu 112. Prema dostavljenim podacima, preostali stanovi, garaže i poslovni prostori su prazni ili bespravno useljeni, upozoravaju u državnoj reviziji, te nalažu MORH-u da u suradnji sa Središnjim državnim uredom za upravljanje državnom imovinom poduzme sve potrebne aktivnosti kako bi se što prije zaključili ugovori s korisnicima prostora koji su dani u najam.
Zamjerke su upućene i na Financijski plan ministarstva (planirani prihodi i rashodi kretali su se oko 5 milijardi kuna), budući da prihodi nisu planirani prema vrstama i izvorima iz kojih potječu, kao ni rashodi koji se iz njih financiraju, a uočena su i značajna odstupanja od plana te nenamjensko trošenje proračunskog novca.
Iskazana ulaganja u nefinancijsku imovinu od 186,6 milijuna kuna u najvećem dijelu nisu okončana u ugovorenom roku, a za ona koja jesu MORH nije dostavio konačne obračune te nisu evidentirana na računu imovine. U pojedinim slučajevima, ministarstvo je odustajalo od gradnje ugovorenih i započetih objekata, iako je uložilo znatna sredstva, stoji u revizijskom izvješću.
Obavljenom revizijom u ministarstvima unutarnjih i vanjskih poslova nisu, pak, utvrđene nepravilnosti i propusti, barem ne oni koji bi utjecali na pozitivno revizijsko izvješće, već, kako ističu u Državnom uredu, njihovi financijski izvještaji objektivno iskazuju rezultate poslovanja te stanje imovina i obveza.
Izvješće o obavljenim revizijama u 2010. među kojima su i revizijska izvješća za spomenuta tri ministarstva za 2009. na dnevnom je redu aktualne sjednice Hrvatskog sabora.