Dijelovi su jučer iz NCP-ova Remontnog brodogradilišta u Šibeniku u organizaciji Ministarstva dopremljeni u Split, a među njima su karakteristični dijelovi dizalice uključivo i zapovjednički most.
Ministarstvo je naručitelj i posebne slikovne brošure kojom će se predstaviti povijest plutajuće dizalice „Veli Jože“ koja će zajedno s ostacima dizalice biti predana Pomorskom muzeju gdje će je moći vidjeti posjetitelji.
Ukaže li se potreba, Ministarstvo će u svrhu zaštite poduzeti i sve mjere kako bi se sačuvani ostaci dizalice podvrgli konzerviranju, stoji u priopćenju.
Legendarni brod-dizalica "Veli Jože" završio je prošlog ljeta svoj radni staž dulji od 50 godina.
Izgrađen je u Rotterdamu davne 1949. godine i jedan je od najpoznatijih hrvatskih brodova u novijoj pomorskoj povijesti, a sudjelovao je u mnogim hidrograđevinskim akcijama u Hrvatskoj i svijetu.
Tijekom duge pomorske "karijere" taj je veteran dobio zavidne ocjene: bio je jedan od brodova koji su raščišćavali Sueski kanal od brodskih olupina nakon bitaka u Drugome svjetskom ratu, izgradio je gotovo sve jadranske mostove i sudjelovao je u gradnji većine naftnih i plinskih platformi na Mediteranu.
Njegova je posada u Domovinskom ratu najprije gradila pontonski prijelaz preko Maslenice, a nakon rata brod je sudjelovao u gradnji mosta na tome mjestu.
Njegov posljednji teren bio je u Kaštelama, gdje je sudjelovao u gradnji marine.