Svrha je toga prijedloga upozoriti na zakonsku obvezu škola na održavanje dodatne i dopunske nastave, potaknuti učenike, škole i profesore na korištenje takve nastave, vrjednovati rad i rezultate državne mature i sukladno njima reagirati u hrvatskome školstvu, navodi predsjednik Nacionalnoga vijeća učenika Domagoj Babić.
Dodatna i dopunska nastava, ističe se, važna je i zbog uvođenja vršnjačke pomoći, edukacije profesora i pokretanja kampanje. U prijedlogu se navodi da je neslužbeno istraživanje provedeno na uzorku od tristotinjak učenika srednjih škola na internetu i u neformalnim razgovorima koje je poduzelo Nacionalno vijeće zbog nedostatka službenih statistika na razini države, pokazalo da se dodatna nastava uopće ne provodi u oko 30 posto škola, a u oko 60 posto škola samo iz maloga broja predmeta i u nedovoljnoj mjeri.
Vijeće, među ostalim, predlaže da se propiše obveza profesora da izvode dopunsku i dodatnu nastavu, zahtijeva veću informiranost učenika i poticanje profesora i ravnatelja u školama kako bi se uistinu, i u svakom pojedinačnom slučaju, ostvarila jednakost prilika na obrazovanje, kao polazna pretpostavka zdravog odgojno-obrazovnog sustava i društva utemeljenoga na znanju.
Nacionalno vijeće učenika nada se da će mjerodavno ministarstvo shvatiti njihove namjere da, kao rezultat zajedničkoga napora, hrvatski odgojno-obrazovni sustav bude što uspješniji, a škola po mjeri učenika.