Od 1. siječnja 2011. na razini članica Pariškog memoranduma na snagu stupa novi inspekcijski režim koji ima za svrhu eliminiranje tzv. pod-standardnih brodova uz uvođenje strožih kriterija prema brodovima i kompanijama koji ne budu ispunjavali zahtjeve međunarodnih pomorskih konvencija.
Jedna od novih mjera koje se uvode novim inspekcijskim režimom je i trajan izgon pod-standardnog broda iz luka članica Pariškog memoranduma, čije su članice uz države Europske unije, i Norveška, Island, Kanada, Rusija i Hrvatska.
Inspekcija sigurnosti plovidbe u Hrvatskoj u potpunosti je pripremljena za početak primjene ovog novog inspekcijskog režima, ističu iz resornog minuistarstva.
Ujedno, u skladu sa Međunarodnom konvencijom o uklanjanju podrtina iz 2007. godine u nacionalnom zakonodavstvu Republike Hrvatske Pomorskim zakonikom je propisano da domaći brod u međunarodnoj plovidbi i strani brod bruto tonaže veće od 300 bruto tona, koji namjerava uploviti u hrvatsku luku mora pružiti dokaz o sklopljenom osiguranju ili drugom financijskom jamstvu, kao što je jamstvo banke ili slične institucije, radi pokrića troškova lociranja, označavanja i uklanjanja podrtine.
Ovom mjerom želi se osigurati mogućnost nadoknade troškova koje imaju nadležna tijela Republike Hrvatske u slučajevima uklanjanja brodskih podrtina, navode iz Ministarstva.