Njemački ministar predavanje je održao u sklopu dvodnevnog posjeta Hrvatskoj, u organizaciji Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore.
Među potencijalnim područjima suradnje istaknuo je energetiku i industriju automobilskih dijelova. Njemačka je, kako je izvijestio, prvi put nakon 1973. godine donijela strategiju razvoja energetike u kojoj naglasak stavlja na obnovljive izvore energije. Energiju nastalu iz tih izvora trebat će transportirati i povezati s postojećim mrežama i sustavima i tu je prilika i za uključivanje hrvatskih tvrtki, kaže njemački ministar.
U narednih deset godina Njemačka želi na svojim cestama imati milijun električnih automobila, što će dati snažan impuls industriji koja će imati potrebe za inozemnim kooperantima pa je i tu šansa za hrvatske proizvođače, dodao je.
Prilika za Hrvatsku je i u nedostatku radne snage u Njemačkoj koja se suočava s negativnih demografskim trendovima, zbog čega bi dio industrije mogao biti organiziran u okolnim zemljama, kazao je Bruederle.
Za slijedeću godinu najavio je organizaciju Njemačko-hrvatskog gospodarskog foruma koji bi se trebao održati za vrijeme posjeta predsjednika Josipovića Njemačkoj.
Bruederle je govorio i o perspektivama zajedničkog europskog nastupa na svjetskim tržištima, izrazivši uvjerenje da Europske unija može uspješno odgovoriti izazovu Kine, Indije i drugih rastućih svjetskih gospodarstava. Čak i velike europske ekonomije poput njemačke, francuske, britanske ili talijanske neće se moći same natjecati s konkurencijom s istoka, ali zajedno to mogu, rekao je.
Ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Đuro Popijač pozvao je njemačke tvrtke da investiraju u Hrvatsku i da u Hrvatskoj organiziraju svoju proizvodnju navodeći kako im je na raspolaganju mnoštvo slobodnih poduzetničkih i industrijskih zona.
Popijač je pozvao Nijemce da podrže planove restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta kazavši kako hrvatska vlada želi da brodogradilišta ostanu motor industrije i ukupnog gospodarstva u Hrvatskoj.
Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Nadan Vidošević pak smatra da Hrvatska može biti polazna točka njemačke privredne ekspanzije na području od Lombardije do Bugarske, pa čak i prema sjevernoj Africi. Hrvatska je, kaže Vidošević, i zbog skorog ulaska u EU dobra ulagačka destinacija.
Njemačka je jedan od najvažnijih vanjskotrgovinskih partnera Hrvatskoj, a robna je razmjena u prvih devet mjeseci bila nešto iznad dvije milijarde eura. Pritom je hrvatski izvoz u Njemačku bio 690 milijuna eura, što je porast za 10 posto u odnosu na devet mjeseci lani, dok je uvoz u iznosu 1,4 milijarde eura smanjen za 11 posto.
Njemačka je izuzetno značajna za hrvatski turizam i u strukturi turističkih noćenja gosti iz te zemlje imaju najveći udio, od 22,3 posto.
U ukupnim stranim izravnim ulaganjima u Hrvatsku Njemačka zauzima treće mjesto (nakon Austrije i Nizozemske) s ukupno 2,77 milijardi eura uloženih u razdoblju od 1993. do kraja lipnja ove godine