FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GFK: U Hrvatskoj prednost sigurnosti, uspjehu i moći

ZAGREB, 15. studenog 2010. (Hina) - GFK-ovo istraživanje o važnosti pojedinih vrijednosnih kategorija pokazalo je kako Hrvatski građani, neovisno o dobi, obrazovanju i primanjima, glavni naglasak stavljaju na sigurnost i uspjeh, a odmah potom na moć, takmičenje, luksuz i dom.

Vrijednosna kategorija "sigurnost" posebno dominira kod dobne skupine između 18 i 24 godine (62 posto) što, kako se navodi u današnjem GFK-ovom priopćenju, ne čudi kada se ne zna hoće li naći posao i tako osigurati egzistenciju. Jednako je važna i kategorija "uspjeh" koja je posebno istaknuta kod ispitanika u dobi između 18 i 34 godine (oko 70 posto), onih s visokom stručnom spremom te kod građana Istre i Primorja (po 66 posto).

Vrijednosna kategorija "moć" dominira kod ispitanika u dobi od 18 do 34 godine starosti (60 posto) te kod onih iz Istre i Primorja (66 posto).

Kategoriju "rivalstvo" smatraju važnijom ispitanici u Istri i Primorja (63 posto), ali i Dalmaciji (53 posto). Te dvije kategorije vjerojatno se može povezati i sa stanjem korupcije i nepotizma u Hrvatskoj kada nužno dolazi do poremećaja nekih vrijednosti.

Vrijednosnu kategoriju "luksuz" kao važniju u današnje vrijeme više naglašavaju osobe s visokim osobnim prihodima (preko 60 posto), ispitanici s visokom stručnom spremom (52 posto), mladi u dobi od 15 do 24 godine (53 posto) ali i stanovnici Istre i Primorja (61 posto).

Vrijednosnu kategoriju "dom" preko 40 posto ispitanika smatra danas čak važnijom nego ranije a u tome predvode ispitanici iz Slavonije (47 posto).

Usporedni prikaz vrijednosnih kategorija koje su danas važnije nego prije, za Hrvatsku i Njemačku, pokazuju kako su i kod Nijemaca "sigurnost" i "uspjeh" danas vodeće vrijednosne kategorije. Treće mjesto kod Nijemaca drži "odgovornost" koja je u Hrvatskoj na sedmoj poziciji, a četvrto mjesto pripada "povjerenju" koje je u Hrvatskoj danas na šestoj poziciji.

Jednaki smo opet na petoj poziciji "dom", a vrlo smo različiti kod kategorije "moć" koja je kod nas na trećoj poziciji kao važnija, a kod Nijemaca je tek na devetom mjestu. Vrijednosna kategorija "luksuz" kod Nijemaca je na predzadnjoj poziciji, a kod nas se ugurala u prvih 5.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙