Podravkin goveđi gulaš u Americi se proizvodi po originalnoj recepturi i pakiranju kakvo se prodaje u Hrvatskoj, europskim zemljama i Australiji.
Američka Uprava za hranu i lijekove (FDA) je prije nekoliko godina zbog zaraznih bolesti zabranila uvoz proizvoda s kokošjim i goveđim mesom iz svih europskih zemalja, pa tako i iz Hrvatske. Za potrebe američkog tržišta, Podravka je goveđi gulaš do sada proizvodila u Australiji, iz koje je dopušten uvoz mesnih prerađevina u SAD.
Podravka je za partnera u Americi izabrala tvrtku Giovanni Appetizing Foods sa sjedištem u Richmondu, u Michiganu.
"Naš američki partner ima dugogodišnje iskustvo u proizvodnji konzerviranih proizvoda i održava visoku razinu kvalitete što je bio najvažniji uvjet da, nakon prošlogodišnjeg pokretanja proizvodnje kokošje paštete čija je prodaja iznad plana, pokrenemo i proizvodnju goveđeg gulaša", izjavio je u telefonskom razgovoru iz Richmonda, direktor predstavništva Podravke u SAD-u Domagoj Kero.
S novim projektom Podravka obogaćuje široku lepezu svojih proizvoda na američkom i kanadskom tržištu, a time i povećava prodaju, odnosno hrvatski izvoz.
Podravka je najveći hrvatski izvoznik prehrambenih proizvoda na američko i kanadsko tržište, a ove joj je godine izvoz porastao za 15 posto.
Radi tehnoloških priprema u Richmond je doputovala stručna ekipa iz Koprivnice, na čelu s Krešimirom Hanžekom, direktorom proizvodnje mesnih konzervi Danice i Ivanom Hegedušom, direktorom izvoza Podravke, a pokretanju probne proizvodnje u četvrtak je nazočila i hrvatska veleposlanica u SAD-u Kolinda Grabar Kitarović.
"Veliki je uspjeh da Podravka tako brzo nakon početka proizvodnje paštete, započinje i proizvodnju goveđeg gulaša u SAD-u. To je i dokaz uspješne prodaje na ovom velikom i zahtjevom tržištu", rekla je veleposlanica u telefonskoj izjavi iz Richmonda.
Izrazila je nadu da će to biti poticaj i drugim hrvatskim tvrtkama, posebno prehrambenim, da se "agresivnije plasiraju" na američkom tržištu, pri čemu će moći računati na pomoć hrvatskih diplomatskih i konzularnih predstavništava u SAD-u.
Ocijenila je da je plasman hrvatskih proizvoda u SAD-u moguć i izvan tzv. etničkih tržišta, gdje žive iseljeničke zajednice iz Hrvatske i istočne Europe, zahvaljujući turističkoj popularnosti Hrvatske kod Amerikanaca, što hrvatske tvrtke nedovoljno koriste.
Podravka je osigurala proizvodnju kod partnera u Americi pod svojim tehnološkim nadzorom i kontrolom kvalitete, rekao je Hegeduš u telefonskom razgovoru.
"Bitno je da imamo proizvod na razini standardne Podravkine kvalitete. Zadovoljni smo prvim probama i vjerujemo da ćemo na taj način proširiti naš asortiman u SAD-u i Kanadi, gdje smo prisutni sa 125 proizvoda", rekao je Hegeduš.
Tvrtke je premašila poslovni plan za ovu godinu na tržištu SAD-a i Kanade, koje je "značajno izvozno tržište Podravke, zbog izuzetne učinkovitosti jer se s malim troškovima postižu dobri rezultati", dodao je.
Na pitanje o savjetu za druge hrvatske izvoznike kada je riječ o SAD-u, rekao je da uz kvalitetan proizvod treba osigurati "distribuciju, marketing i prodaju", za što "ne trebaju velika sredstva, već stručan i uigran tim". Hegeduš je dodao da za iduću godinu Podravka planira proizvodnju pilećeg paprikaša u SAD-u.
Podravka je nazočna na američkom i kanadskom tržištu više od 15 godina, a posljednjih pet godina ima i svoje predstavništvo u New Yorku. Najviše se prodaje popularna Vegeta, ali na američkom tržištu su zastupljene i druge kategorije proizvoda poput juha, mesnih proizvoda, dječje hrane, povrća, džemova, slastica. Podravkini proizvodi prodaju se u svim većim gradovima SAD-a i Kanade, a tvrtka je s marketinškom kampanjom prisutna u tisku i na američkim TV kanalima Food Network i PBS.