Posljedice recesije pogodile su i Hinu i financijska kretanja dovela su u 2009. do smanjenja prihoda Hine od komercijalnih ugovora o pretplati za 17 posto u odnosu na 2008., a problemi javnih financija također su osobito nepovoljno utjecali na poslovni rezultat Hine u dijelu prihoda od skupne pretplate, naveo je.
Hina tako, unatoč smanjenju prihoda za 3,3 milijuna kuna, te provedenoj racionalizaciji poslovanja, nije mogla izbjeći da prošlu poslovnu godinu ne završi s gubitkom od 2,8 milijuna kuna, dodao je.
Iskazani gubitak, pokriven je iz rezervi i kapitala, a Hina je uredno izvršavala sve svoje financijske obveze i nema dugovanja niti prema jednom dobavljaču, plaće i doprinosi isplaćuju se redovito i nitko nije otpušten, dodao je.
Razlog smanjenim prihodima leži u tome što su zbog posljedica recesije mnogi Hinini korisnici otkazali višegodišnje ugovore, kazao je Drpić koji upitnim smatra da mediji u Hrvatskoj ne koriste usluge javne agencije.
Po mom sudu, rekao je, mediji u Hrvatskoj ne mogu bez Hine, a kao dokaz tome navodi da se gotovo svaki dan u gotovo svim medijima koji su otkazali pretplatu mogu pronaći Hinine vijesti u originalnom ili izmijenjenom obliku.
"Pa i to je dokaz da je Hina nevidljiva, ali itekako svima potrebna i nezamjenjiva u našem medijskom prostoru", rekao je.
Drpić je naglasio da je poslovodstvo Hine ove godine započelo s izradom programa preustroja agencije, a kao bitan cilj postavljeno je da se restrukturiranjem potvrdi karakter Hine kao neovisne novinske agencije i stvore pretpostavke za dugoročno stabilno poslovanje koje bi u konačnici osiguralo pretpostavke za novo zapošljavanje.
Hina je, naveo je, tijekom 2009. i 2010. u sklopu projekta media monitoringa, iz vlastitih prihoda u cijelosti realizirala sustav za semantičku analizu teksta kao jedini takav u regiji. Riječ je, objašnjava, o sustavu pretraživanja sadržaja čija je primjena do sada bila uglavnom realizirana na tzv. velikim jezicima, a sada je omogućeno da korisnici to imaju i na hrvatskom jeziku.
Drpić je istaknuo da Hina ove godine slavi 20. obljetnicu osnutka koja će biti proslavljena 17. studenoga te pozvao zastupnike da svojom nazočnošću uveličaju tu proslavu.
U izvješću se, među ostalim, navodi da Hina svaki dan kroz desetak svojih općih i specijaliziranih servisa emitira 570 raznih informacija na hrvatskom i engleskom jeziku, a pruža i multimedijske usluge i ima vlastiti foto servis (FAH).
U tijeku je rasprava po saborskim klubovima.