FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Puljić: hrvatska trgovina pred novim ciklusom koncentracije i konsolidacije

ZAGREB, 4. studenog 2010. (Hina) - Hrvatska trgovina je pred novim ciklusom koncentracije i konsolidacije tržišta gdje će vjerovatno sadašnji tržišni udio od 70 posto, koji dijeli deset trgovaca, možda dijeliti tri do četiri velika trgovca, istaknula je Ljerka Puljić iz Agrokora na današnjem stručnom skupu "Uloga trgovine u hrvatskom gospodarstvu" koji je održan u povodu 35. obljetnice časopisa Suvremena trgovina.

Ulazak u Europsku uniju povećat će pritisak na hrvatsku trgovinu da bude troškovno efikasnija i samo oni koji će biti troškovno efikasni i koji budu najkonkurentniji vodit će proces daljnje koncentracije i konsolidacije tržišta, kazala je.

Naglasila je i kako hrvatska trgovina ne može raditi s gubitkom jer nema drugih tržišta s kojih bi ga pokrila, što je još jedan argument da će bitka za tržište maloprodaje biti još oštrija.

Veliki, globalni, internacionalni igrači oštro se bore za tržišne udjele, oni krizu vide kao priliku, oni grade u krizi i svojom politikom cijena upravljaju na način da čine domaću trgovinu sve teže konkurentnom, kazala je Puljić.

Damir Anić iz Ekonomskog instituta istaknuo je kako će ova godina za trgovinu u prosjeku biti lošija nego prošla, procjene govore o padu u trgovini na malo od 2,8 posto, no 2011. bi mogla biti godina postupnog oporavka, odnosno, procjenjuje se rast od 3,6 posto.

Anić je predstavio i rezultate anketnog istraživanja o očekivanjima hrvatskih maloprodavača o ulasku u EU, provedenog u rujnu na uzorku od 22 maloprodavača. Jedna trećina anketiranih smatra kako će im porasti prihodi, očekuju i da će doći do rasta investicija, a anketa je pokazala i da se može očekivati ulazak nekoliko trgovačkih lanaca na tržište.

Maloprodavači očekuju od države veće napore u smanjivanju eksternih troškova, suzbijanju sive ekonomije, većoj efikasnosti zaštite tržišnog natjecanja i većoj fleksibilnosti na tržištu rada, kazao je.

Predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez istaknuo je kako je trgovina osim velikog utjecaja u BDP-u (10 posto), velikog broja ljudi koje zapošljava, izuzetno bitna za domaću prehrambenu industriju, ali i za druge kao što su proizvođači opreme, građevinski sektor, razni dobavljači itd.

Kazao je i kako je u odnosu na isto vrijeme lani primjetan oporavak trgovine te se nada da će se taj trend nastaviti.

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Ruđer Friganović smatra kako je trgovina grana koja je posljednjih godina privukla značajna strana ulaganja, kako trgovci spremni ulaze u EU, odnosno kako su jedni od rijetkih sektora koji spremni dočekuju ulazak u EU.

Ekonomist Ljubo Jurčić je istaknuo kako bez jake industrije nema ni razvoja sektora usluga pa ni trgovine. Nužnim smatra donošenje strategije industrijskog razvoja, jer bez nje će se dogoditi da će za pet godina i veći privatni poduzetnici morati razmišljati o prodaji svojih tvrtki.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙